Polecamy

Joga przy biurku – te asany możesz wykonać w pracy!

Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Joga to aktywność, która kojarzy się nam z ćwiczeniami na macie. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby niektóre asany wykonywać w pracy, siedząc przy biurku. To sprawdzony sposób na zadbanie o kręgosłup oraz nasze mięśnie, które na skutek zbyt długiego przebywania w pozycji siedzącej stają się coraz słabsze. Poznaj asany, które z powodzeniem można wykonywać podczas codziennego dnia pracy!

Asany, które można wykonywać przy biurku

Pierwszą z polecanych pozycji jest koci grzbiet na siedząco. Jak należy go wykonywać? Siedząc na krześle, robimy koci grzbiet, zaokrąglamy plecy, wciskamy brzuch w stronę kręgosłupa i przybliżamy brodę głową do klatki piersiowej. Z wydechem otwieramy klatkę piersiową, lekko wyginamy się do tyłu i kierujemy głowę w tym samym kierunku. Asanę powtarzamy 5-10 razy, pamiętając o powolnym, głębokim oddechem.

Kolejna godna uwagi pozycja jogi to skręty tułowia w pozycji siedzącej. Siadamy prosto na krześle, bierzemy wdech, wydłużamy kręgosłup i skręcamy tułów w prawo, kładąc lewą rękę na prawym kolanie, a prawą – na tylnej części oparcia. Odpychamy się lewą ręką, trzymając kolana razem i nie skręcając ich. Przeciwstawiamy się oporowi lewej dłoni. Odpychamy się prawą ręką, pogłębiając skręt tułowia. Ściągamy łopatki do tyłu, trzymając brzuch wciągnięty. Wraz z każdym wdechem wydłużamy kręgosłup, a przy wydechu – pogłębiamy skręt. Wytrzymujemy przez 5-10 oddechów. Powtarzamy całość na drugą stronę.

W biurze z powodzeniem można wykonywać także asanę o nazwie „ręce orła”. Polega ona na tym, że siadamy prosto, krzyżujemy ręce, zginamy je w łokciach, oplatamy i łączymy dłonie. Trzymamy ramiona w dole, a łokcie podnosimy do góry. Trzymamy brzuch wciągnięty. Wytrzymujemy przez 5-10 oddechów. Wykonujemy asanę na drugą stronę.

Z poniedziałkowym zawołaniem do wszystkich przyklejonych do kompa i krzesła:
„Zróbcie sobie przerwę” !!!!
Oczywiście…

Opublikowany przez Agę Szczygielską Poniedziałek, 25 maja 2020

Ćwiczenia rozciągające i skręty tułowia

Osoby pracujące za biurkiem mogą ćwiczyć również rozciąganie szyi w pozycji siedzącej. W tym celu siadamy prosto i łączymy dłonie za plecami. Przeciągamy je na prawą stronę i mocno ciągniemy do przodu. Ściągamy łopatki do siebie, trzymając prawy łokieć blisko tułowia. Kierujemy głowę prawym uchem do prawego ramienia. Brzuch powinien być cały czas wciągnięty. Wytrzymujemy 5-10 oddechów. Powtarzamy to samo na drugą stronę.

Polecaną asaną jest także skręt tułowia w pozycji siedzącej. Na czym polega? Siadamy na krześle, łączymy stopy, wydłużamy kręgosłup i bierzemy wdech. Wraz z wydechem wykonujemy skłon do przodu i skręcamy tułów w prawo. Kładziemy lewą rękę za prawym kolanem, na podłodze, przybliżając jednocześnie pachę w kierunku kolan. Podnosimy prawą rękę i patrzymy do góry, w jej kierunku. Odpychamy się lewą ręką, pogłębiając w ten sposób skręt. Ściągamy łopatki do tyłu, utrzymując brzuch wciągnięty. Z każdym wydechem delikatnie pogłębiamy skręt. Wytrzymujemy przez 5-10 oddechów i powtarzamy asanę na drugą stronę.

Miłośnikom jogi możemy polecić pozycję, jaką jest skłon do przodu w pozycji siedzącej. W jaki sposób należy wykonywać to ćwiczenie? Siadamy na krześle i rozstawiamy stopy na szerokość bioder. Umieszczamy ręce za plecami i robimy z nich koszyczek. Ściągamy łopatki oraz otwieramy klatkę piersiową. Bierzemy wdech, wydłużając kręgosłup. Przy wydechu wykonujemy skłon do przodu. Ciągniemy ręce do tyłu. Wytrzymujemy 5-10 oddechów.

Ćwiczenia otwierające biodra i ramiona

Przy biurku można wykonywać także otwieranie bioder w pozycji siedzącej. W tym celu siadamy prosto na krześle, zginamy prawą nogę i kładziemy prawą kostkę na lewe kolano. Prawą nogę umieszczamy na prawym kolanie, a lewą rękę – na lewej kostce. Lekko popychamy prawe kolano w dół, otwierając biuro. Wykonujemy 5-10 oddechów i powtarzamy ćwiczenie na drugą stronę.

Ostatnie z polecanych ćwiczeń to otwarcie ramion w pozycji stojącej. Polega na tym, że odwracamy się plecami do biurka, kładziemy na nim dłonie i trzymając proste ręce, odpychamy się i wypychamy biodra do przodu. Ściągamy łopatki, trzymając ramiona w dole i otwierając klatkę piersiową. Odchylamy głowę do tyłu i patrzymy w sufit. Wytrzymujemy przez 5-10 oddechów.

Foto wyróżniające: Freepik

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Krajobraz branży fitness po odmrożeniu – milionowe długi i nowy porządek sanitarny
Krajobraz branży fitness po odmrożeniu – milionowe długi i nowy porządek sanitarny
Branża fitness pracuje na pełnych obrotach, aby przywrócić swoją pozycję sprzed lockdownu. Długi i reżim sanitarny będą tutaj znaczącą przeszkodą
Którzy światowi milionerzy pokochali grę w polo?
Którzy światowi milionerzy pokochali grę w polo?
Czy wiesz, które znane osobistości interesowały się grą w polo i same uczestniczyły w wielu międzynarodowych rywalizacjach?
Jak efektywnie korzystać z kart Multisport? Podpowiadamy!
Jak efektywnie korzystać z kart Multisport? Podpowiadamy!
Twój pracodawca oferuje Ci kartę Multisport? Jeśli się na nią zdecydujesz, to musisz o tym wiedzieć! Zobacz, w jaki sposób korzystać z niej, by było to dla Ciebie efektywne!
Tagi
Ostatnie wpisy