Polecamy

Wartość marketingowa Igi Świątek rośnie w błyskawicznym tempie. Czy najlepsza polska tenisistka przegoni Roberta Lewandowskiego?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Sportowe sukcesy młodej zawodniczki przyczyniły się do wzrostu zainteresowania jej osobą nie tylko w kontekście medialnym czy sportowym, ale także marketingowym.  

Potencjał młodej tenisistki daje dużą przewagę  

Eksperci z dziedziny marketingu sportowego podkreślają, że sportowe sukcesy Igi Świątek rozpoczynające się od wygrania wielkoszlemowego turnieju w Paryżu w 2020 roku, zwycięstwa w turnieju WTA w Adelaide, zwycięstwa w rzymskim turnieju WTA 1000 oraz występ w tegorocznym French Open przyczyniły się do ogromnego zainteresowania marketingowego. 

Co prawda 20-latka nie może liczyć na tak pokaźne sumy od reklamodawców jak Robert Lewandowski, który jest aktualnie najlepiej opłacanym polskim sportowcem, ale jej potencjał i młody wiek pokazuje, że ma szansę przegonić piłkarza w ciągu kilku najbliższych lat. Tenis ziemny to jedna z dyscyplin, która generuje bardzo wysokie sumy, dlatego najlepsi mistrzowie za dojście do fazy ćwierćfinałowej najważniejszych turniejów zarabiają miliony złotych. 

Ta skala pokazuje, że równie wysokie mogą być przychody wynikające z umów sponsorskich. Co więcej, według ekspertów Iga Świątek jest znacznie ciekawszym rozwiązaniem marketingowym, ponieważ jej kariera na światowych kortach może trwać najbliższą dekadę, a sama zawodniczka jest młoda, lubiana w środowisku i rozpoznawalna na całym świecie.

Dotychczasowe współprace Igi Świątek 

Aktualne w poczet sponsorów tenisistki można zaliczyć dwa światowe koncerny. Pierwszym z nich jest Rolex, od lat ściśle związany z tenisem, w szczególności z wielkoszlemowym turniejem Wimbledon. Współpracę z marką Świątek rozpoczęła krótko po zwycięstwie w Roland Garros, a kontrakt został podpisany na trzy lata. Taka umowa po pierwszym dużym sukcesie w seniorskim tenisie pokazuje, na jakiej pozycji stawia się tenisistkę.

W grupie zawodników reklamujących markę Rolex jest Roger Federer, czyli żywa legenda męskiego tenisa. Wybranie Igi na jedną z kobiecych ambasadorek pokazuje, że reklamodawcy stawiają Polkę w gronie najbardziej perspektywicznych gwiazd nadchodzących sezonów.

Równie perspektywiczna jest współpraca z marką Xiaomi. Elektroniczny gigant zaprosił do współpracy Igę Świątek, porównując jej pozycję w światowym tenisie do swojego miejsca w dziedzinie technologii. Zdaniem twórców kampanii Iga jest młoda, dynamiczna i spektakularnie wygrywa, tak jak Xiaomi.

Sponsoring PZU 

Ostatnią dużą współpracą marketingową i sponsorską, w jakiej wzięła udział Polka, jest kontrakt z państwowym gigantem ubezpieczeniowym. Umowę podpisano w lutym tego roku przed zwycięstwem tenisistki w australijskim turnieju. Z obliczeń ekspertów firmy Sponsoring Insight wynika, że przez dwa pierwsze miesiące współpracy Iga Świątek przyniosła PZU wartość ekwiwalentu reklamowego w polskich mediach w wysokości 13,7 milionów złotych.

Kwota ta oznacza równowartość pieniędzy, jakie firma musiałaby wydać na reklamę w tym samym miejscu i czasie antenowym, w którym jej logo jest pokazywane w mediach. W przypadku kontraktu z tenisistką chodzi o logo PZU znajdujące się na stroju zawodniczki. Dzięki transmisjom telewizyjnym, fotograficznym relacjom z meczy, wywiadom i konferencjom prasowym logo Polskiego Zakładu Ubezpieczeń jest widoczne w prime time’ie na najważniejszych wydarzeniach tenisowych świata, a wartość takiej reklamy szacuje się na prawie 14 milionów złotych. 

Photo by Matthew Stockman/Getty Images

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak różne rodzaje korekcji wzroku pomagają w walce z powszechnymi wadami oczu?
Jak różne rodzaje korekcji wzroku pomagają w walce z powszechnymi wadami oczu?
Przekrocz granice widzenia dzięki poprawie wady wzroku. Dowiedz się, jak różne metody korekcyjne mogą oddziaływać na typowe problemy oczu i zdecydowanie poprawić Twoją jakość życia.
Co trzeba wiedzieć przed rozpoczęciem gry w padla?
Co trzeba wiedzieć przed rozpoczęciem gry w padla?
Dla osób szukających alternatywy dla tenisa ziemnego albo chcących urozmaicić treningi idealnym wyborem będzie padel. Na czym on polega i gdzie można w niego zagrać?
Telewizyjna ekspansja Ekstraklasy. Nowe umowy na transmisje międzynarodowe już ratyfikowane
Telewizyjna ekspansja Ekstraklasy. Nowe umowy na transmisje międzynarodowe już ratyfikowane
Od tego sezonu mecze PKO BP Ekstraklsy można oglądać już w 17 krajach świata, w tym na terenie Indonezji i Timoru Wschodniego. To efekt nowych kontraktów telewizyjnych podpisanych w ostatnim kwartale roku.
Ostatnie wpisy