Polecamy

Ile PZPN zarobi na awansie na MŚ? Analizujemy

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Awans reprezentacji Polski na tegoroczne mistrzostwa świata w Katarze wiąże się nie tylko z prestiżem, ale również astronomicznymi wręcz pieniędzmi. Jak wysoką kwotę od FIFA otrzymali biało-czerwoni?

Fantastyczne zwycięstwo ekipy od niedawna prowadzonej przez Czesława Michniewicza w meczu przeciwko Szwecji przyniosło Polakom wyczekiwany awans na największą piłkarską imprezę na świecie. Bramki Roberta Lewandowskiego i Piotra Zielińskiego pozbawiły rywali wszelkich złudzeń i z pewnością będą długo pamiętane w kraju nad Wisłą.

29 marca 2022 roku biało-czerwoni walczyli jednak nie tylko o możliwość gry na mistrzostwach świata w Katarze, ale również o niebagatelne środki finansowe. Cezary Kulesza, który pełni obecnie funkcję prezesa PZPN, wyjawił ostatnio, że otrzymano od FIFA łącznie 10,5 miliona dolarów – 9 milionów w nagrodę za wywalczenie awansu na prestiżowe wydarzenie oraz 1,5 miliona na przygotowania do startu.

Nie może zatem dziwić niebywała radość działaczy polskiej organizacji po ostatnim gwizdku arbitra. Dodatkowo Kulesza zapewnił, że cała kwota zostanie podzielona również pomiędzy piłkarzy i sztab szkoleniowy, czyli głównych architektów sukcesu.

Zdjęcie główne: unsplash.com/Thomas Serer

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Polskie kluby żużlowe coraz atrakcyjniejsze w oczach sponsorów
Polskie kluby żużlowe coraz atrakcyjniejsze w oczach sponsorów
Coraz więcej firm angażuje się w finansowanie polskiego żużla i to nie tylko na najwyższym szczeblu rozgrywek. Pierwszoligowe kluby również zyskują nowych sponsorów strategicznych i tytularnych, czego najlepszym przykładem jest Aforti Start Gniezno.
Grupa LOTOS i Carrefour Polska w gronie sponsorów Tour de Pologne
Grupa LOTOS i Carrefour Polska w gronie sponsorów Tour de Pologne
Grupa LOTOS i Carrefour Polska nadal będą sponsorować największy i najbardziej prestiżowy wyścig kolarski w Polsce – Tour de Pologne. „To dla nas ogromne wyróżnienie, że wspólnie możemy tworzyć to przedsięwzięcie” – mówi Kinga Fedorowska, dyrektor do spraw marketingu w Grupie LOTOS.
Marihuana medyczna a występy sportowców w zawodach
Marihuana medyczna a występy sportowców w zawodach
Debata na temat wpływu marihuany medycznej na wyniki i zdrowie sportowców trwa, angażując lekarzy, trenerów oraz samych zawodników. 
Ostatnie wpisy