Polecamy

Jak szybko znaleźć sponsora sportowego – poradnik dla początkujących sportowców

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

W świecie sportu w drodze na sam szczyt znalezienie sponsora bywa niemal równie ważne jak umiejętności czy talent. W jaki sposób osoby rozpoczynające przygodę z profesjonalnym sportem mogą otrzymać takie wsparcie?

Kto szuka, nie błądzi

Przed sporządzeniem oferty powinniśmy zadać sobie podstawowe pytanie, a mianowicie: z kim tak naprawdę chcemy współpracować? Przykładowo, wielu sportowców decyduje się na podjęcie współpracy z instytucjami związanymi ze sportem i aktywnością fizyczną, ale nie stronią oni również od udostępniania swojego wizerunku firmom zajmującym się dziedzinami zgoła odmiennymi – w końcu nie samym sportem człowiek żyje. Na samym wstępie warto natomiast przekreślić wszelkie marki promujące wartości niesportowe. W ten sposób na pewno daleko nie zajdziemy.

Na początku skupmy się zatem na rozważeniu wszystkich dostępnych możliwości oraz argumentów za i przeciw każdej z nich. Dużą rolę będą odgrywały również – nie ma sensu tego ukrywać – kontakty z odpowiednimi osobami. Zastanówmy się, czy wśród naszych znajomych nie ma kogoś, kto mógłby wyciągnąć do nas pomocną dłoń, a następnie nie bójmy się takiego kontaktu użyć. Znalezienie sponsora po znajomości to przecież żaden wstyd!

Tworzenie i składanie oferty

Podczas tworzenia oferty warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych aspektów. Pierwszym i często najważniejszym z nich jest nazewnictwo. Odpowiedni dobór słów ma gigantyczne znaczenie i niejednokrotnie decyduje o ewentualnym sukcesie. Następnie musimy zadbać o atrakcyjny wstęp, po którym przychodzi czas na opis – w tym miejscu należy zawrzeć informacje takie jak nasze sukcesy i osiągnięcia sportowe. Przedstawienie mocnych stron pokazuje, że znamy swoją wartość.

Z pewnością nie zaszkodzi też wspomnieć o planach promocyjnych i korzyściach płynących ze współpracy z partnerem. Dodatkowo można opisać, czego oczekujemy od sponsora i co jesteśmy w stanie dać mu w zamian. Na koniec koniecznie podajemy swoje dane kontaktowe – bez tego w końcu ani rusz!

Nigdy się nie poddawaj!

Warto pamiętać, że decyzja o zaakceptowaniu lub odrzuceniu naszej oferty jest całkowicie subiektywna, należy bowiem wyłącznie do osoby, która ją czyta. Stąd nawet wzorowo sporządzona propozycja może nie znaleźć uznania w oczach czytającego.

Warto pamiętać, że kulturalna odmowa jest czymś zupełnie naturalnym i w żadnym wypadku nie powinniśmy się jej obawiać. Klucz do sukcesu to wytrwałość – nawet jeśli dana firma na początku nas odrzuci, wcale nie jest powiedziane, że nie wróci do naszej oferty za jakiś czas. Kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana – właśnie na takiej zasadzie działa szukanie sponsora sportowego.

Zdj. główne: DocuSign/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Pogoń Szczecin z nagrodą „Społecznej Odpowiedzialności Biznesu”
Pogoń Szczecin z nagrodą „Społecznej Odpowiedzialności Biznesu”
Pogoń Szczecin otrzymała prestiżowe wyróżnienie „Społecznej Odpowiedzialności Biznesu” przyznawane przez Północną Izbę Gospodarczą. Nagroda jest wyrazem uznania dla działań środowiska „Portowców" w zakresie pomocy w walce z pandemią koronawirusa.
Znani Polacy, którzy inwestują w e-sport
Znani Polacy, którzy inwestują w e-sport
Majętni Polacy coraz chętniej inwestują w sport elektroniczny. Finansowo zaangażowani w e-sport są już między innymi Dawid Podsiadło czy Wojciech „Łozo” Łozowski.
Jak ubierać się na stadion piłkarski?
Jak ubierać się na stadion piłkarski?
Twój chłopak, narzeczony albo mąż ma zamiłowanie do piłki nożnej? Może sam gra, więc zaprasza Cię na mecze, w których występuje?
Ostatnie wpisy