Polecamy

Jak szybko znaleźć sponsora sportowego – poradnik dla początkujących sportowców

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

W świecie sportu w drodze na sam szczyt znalezienie sponsora bywa niemal równie ważne jak umiejętności czy talent. W jaki sposób osoby rozpoczynające przygodę z profesjonalnym sportem mogą otrzymać takie wsparcie?

Kto szuka, nie błądzi

Przed sporządzeniem oferty powinniśmy zadać sobie podstawowe pytanie, a mianowicie: z kim tak naprawdę chcemy współpracować? Przykładowo, wielu sportowców decyduje się na podjęcie współpracy z instytucjami związanymi ze sportem i aktywnością fizyczną, ale nie stronią oni również od udostępniania swojego wizerunku firmom zajmującym się dziedzinami zgoła odmiennymi – w końcu nie samym sportem człowiek żyje. Na samym wstępie warto natomiast przekreślić wszelkie marki promujące wartości niesportowe. W ten sposób na pewno daleko nie zajdziemy.

Na początku skupmy się zatem na rozważeniu wszystkich dostępnych możliwości oraz argumentów za i przeciw każdej z nich. Dużą rolę będą odgrywały również – nie ma sensu tego ukrywać – kontakty z odpowiednimi osobami. Zastanówmy się, czy wśród naszych znajomych nie ma kogoś, kto mógłby wyciągnąć do nas pomocną dłoń, a następnie nie bójmy się takiego kontaktu użyć. Znalezienie sponsora po znajomości to przecież żaden wstyd!

Tworzenie i składanie oferty

Podczas tworzenia oferty warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych aspektów. Pierwszym i często najważniejszym z nich jest nazewnictwo. Odpowiedni dobór słów ma gigantyczne znaczenie i niejednokrotnie decyduje o ewentualnym sukcesie. Następnie musimy zadbać o atrakcyjny wstęp, po którym przychodzi czas na opis – w tym miejscu należy zawrzeć informacje takie jak nasze sukcesy i osiągnięcia sportowe. Przedstawienie mocnych stron pokazuje, że znamy swoją wartość.

Z pewnością nie zaszkodzi też wspomnieć o planach promocyjnych i korzyściach płynących ze współpracy z partnerem. Dodatkowo można opisać, czego oczekujemy od sponsora i co jesteśmy w stanie dać mu w zamian. Na koniec koniecznie podajemy swoje dane kontaktowe – bez tego w końcu ani rusz!

Nigdy się nie poddawaj!

Warto pamiętać, że decyzja o zaakceptowaniu lub odrzuceniu naszej oferty jest całkowicie subiektywna, należy bowiem wyłącznie do osoby, która ją czyta. Stąd nawet wzorowo sporządzona propozycja może nie znaleźć uznania w oczach czytającego.

Warto pamiętać, że kulturalna odmowa jest czymś zupełnie naturalnym i w żadnym wypadku nie powinniśmy się jej obawiać. Klucz do sukcesu to wytrwałość – nawet jeśli dana firma na początku nas odrzuci, wcale nie jest powiedziane, że nie wróci do naszej oferty za jakiś czas. Kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana – właśnie na takiej zasadzie działa szukanie sponsora sportowego.

Zdj. główne: DocuSign/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak dostarczać organizmowi niezbędne składniki?
Jak dostarczać organizmowi niezbędne składniki?
Dowiedz się, jak prawidłowo ułożyć swoją dietę oraz jakie suplementy stosować, aby dostarczyć organizmowi wszystkie niezbędne składniki.
Pływanie – jakie zalety ma ten sport?
Pływanie – jakie zalety ma ten sport?
Pływanie to jeden z najstarszych i najpopularniejszych sportów na świecie. Znane od czasów starożytnych, pływanie stało się nie tylko popularną […]
Sztuka żeglowania: pasja, która łączy sport i przygodę
Sztuka żeglowania: pasja, która łączy sport i przygodę
Odkryj fascynujący świat żeglarstwa pełen sportowej rywalizacji i ekscytującej przygody. Dowiedz się, dlaczego żeglowanie to pasja, która łączy miliony ludzi na całym świecie.
Ostatnie wpisy