Polecamy

Jak łączyć treningi z pracą zawodową na pełny etat?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Czy pracę na pełen etat można połączyć z regularnymi treningami na siłowni? Jak najbardziej! Wystarczy pamiętać o kilku prostych zasadach.

Praca na etacie i trening – jak to połączyć?

Jak połączyć ze sobą pracę na etat oraz aktywność fizyczną? Przede wszystkim należy sobie zdać sprawę z tego, że treningu nie należy traktować w kategorii przykrego obowiązku. Zamiast tego, powinno uznawać się go za coś naturalnego, co pozwoli nam zachować zdrowie i estetyczny wygląd sylwetki.

Równie ważną kwestią jest uświadomienie sobie, że do wyboru mamy całe mnóstwo aktywności fizycznych. Należy wybrać tę, która jest w największym stopniu zgodna z naszymi indywidualnymi preferencjami, charakterem pracy zawodowej czy możliwościami. Ćwiczenia na siłowni to nie jedyne dostępne rozwiązanie. Równie dobrze sprawdzać będzie się jazda na rowerze, bieganie czy pływanie.

Chyba każdy zdaje sobie sprawę z tego, że prawdziwe życie wygląda zupełnie inaczej niż to pokazywane na…

Opublikowany przez Inżynieria Masy Wtorek, 15 września 2020

Co jeść?

Druga bardzo ważna kwestia to uświadomienie sobie, że sam trening nie wystarczy, by zadbać o wygląd i zdrowie. Równie istotna jest odpowiednio skomponowana dieta. Osoby, które nie dysponują wystarczającą wiedzą na temat komponowania posiłków, mogą poprosić o pomoc dietetyka, który zajmie się ułożeniem jadłospisu dopasowanego do wagi, kondycji i indywidualnych możliwości podopiecznego.

Ciekawą propozycją jest również dieta pudełkowa, dzięki której nie trzeba tracić czasu na codzienne zakupy, planowanie posiłków i gotowanie. Zestaw posiłków na cały dzień jest dostarczany pod wskazany adres. Osoby, które nie mają możliwości skorzystania z pomocy dietetyka czy zakupu diety pudełkowej powinny stawiać na szybkie, łatwe w przygotowaniu dania, których przyrządzenie nie zajmie więcej niż kilka minut. Może być to na przykład kurczak z ryżem i warzywami.

Dlaczego posiłki odgrywają tak ważną rolę w przypadku osób aktywnych, które pracują na pełen etat? Gwarantują one energię niezbędną zarówno do prawidłowego funkcjonowania organizmu, jak i wykonywania efektywnych treningów. Co więcej, dostarczają one szeregu niezbędnych witamin, minerałów oraz mikroelementów. Jeżeli nie dostarczymy ich naszemu organizmowi, może to skutkować osłabieniem, apatią, przewlekłym zmęczeniem, a nawet depresją.

Bez planu ani rusz

Brak czasu nie powinien być żadnym wytłumaczeniem dla osoby, która chce zadbać o sobie. Jeżeli jesteśmy zdeterminowani, nawet w ciągu najbardziej zabieganego dnia znajdziemy godzinę na trening i przygotowanie zdrowych, zbilansowanych posiłków. Warto opanować sztukę planowania poszczególnych obowiązków z kilkudniowym wyprzedzeniem. Przykładowo, wystarczy wstać godzinę wcześniej, aby zdążyć pójść na siłownię przed pracą, lub odpuścić jeden odcinek serialu i zamiast tego przygotować poszczególne posiłki.

Bardzo ważne jest także uświadomienie sobie, że aktywność fizyczna to doskonały sposób na to, aby chociaż na krótką chwilę oderwać się od problemów dnia codziennego, z jakimi borykamy się w pracy. W czasie treningu jesteśmy w stanie poukładać swoje myśli, wyładować negatywną energię i nabrać sił na kolejne wyzwania. To godzina, którą możemy przeznaczyć tylko dla siebie.

Sport nawet z dzieckiem i w podróży!

Osoby mające dzieci tłumaczą nimi brak aktywności fizycznej. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby zaangażować pociechy w sport, wyrabiając w nich zdrowy nawyk. Doskonałym sposobem na wspólne spędzenie czasu wolnego może być rodzinna wyprawa na basen czy wycieczka rowerowa za miasto. To znakomita alternatywa dla gry na komputerze czy oglądania telewizji.

Sporo problemów z regularną aktywnością fizyczną mają osoby, które ze względu na charakter swojej pracy regularnie wyjeżdżają w podróże służbowe. Istnieje jednak cała masa ćwiczeń, które z powodzeniem wykonywać można w każdym, nawet najmniejszym pokoju hotelowym – czy to rano, przed spotkaniami, czy wieczorem, po ich zakończeniu. Zaliczają się do nich między innymi pompki czy przysiady.

Foto wyróżniające: Freepik

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Rozciąganie, napinanie, wspięcia, wykroki – proste ćwiczenia niwelujące negatywne skutki pracy stojącej
Rozciąganie, napinanie, wspięcia, wykroki – proste ćwiczenia niwelujące negatywne skutki pracy stojącej
Praca stojąca daje się we znaki Twojemu organizmowi? Wypróbuj te proste ćwiczenia, dzięki którym w mgnieniu oka wrócisz do formy!
Sport straci na cenach energii! Tak źle nie było od dawna
Sport straci na cenach energii! Tak źle nie było od dawna
Ceny energii rosną jak szalone! Czy branży sportu grozi poważny kryzys energetyczny?
Jak wybrać odpowiedni abonament dla swojej strony internetowej?
Jak wybrać odpowiedni abonament dla swojej strony internetowej?
Dowiedz się, jak wybrać optymalny abonament dla Twojej strony internetowej, aby zapewnić jej najlepsze funkcjonalności, przy zachowaniu efektywności kosztowej.
Ostatnie wpisy