Polecamy

Trwa Liga Mistrzów! Jak wygląda najlepsza piłkarska liga świata pod względem finansowym?

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Champions League UEFA to najbardziej dochodowy biznes w świecie piłki nożnej. Walka o puchar to dla zawodników niejedyna motywacja. Pula nagród liczy dwa miliardy euro.

Drużyny z całej Europy zmagały się o wejście do fazy grupowej, a już na tym etapie każdy klub mógł zyskać niemałą sumę. Tabela liczy 32 miejsca i każdy z zespołów otrzymał po 15,5 mln euro za samo zakwalifikowanie się. Ponadto każde zwycięstwo to nagroda 2,8 mln, remis – niespełna milion. Oznacza to, że drużyna, która nie przegra żadnego spotkania, ma szansę zgarnąć 16,8 mln euro. A to nie koniec – na konta klubu wędrują dodatkowe nagrody za awans do każdego kolejnego etapu rozgrywek:

  • ⅛ finału – 9,6 mln euro;
  • ćwierćfinał – 10,6 mln euro;
  • półfinał – 12,5 mln euro.

W finałowym starciu zawodnicy zmierzą się natomiast o najwyższe nagrody. Za zajęcie pierwszego miejsca zespół otrzyma sumę 20 mln euro, natomiast drużyna pokonana będzie musiała pocieszyć się sumą aż 15,5 mln euro!

Zdj. główne: Dom Le Roy/pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak indywidualny program żywieniowy może pomóc w walce z nadwagą?
Jak indywidualny program żywieniowy może pomóc w walce z nadwagą?
Odkryj, jak skrojony na miarę plan dietetyczny może stać się potężnym narzędziem w walce z nadwagą. Zrozumieść jak indywidualna dieta wpływa na Twoje zdrowie i samopoczucie.
Jak aktywnie trenować w outdoorze?
Jak aktywnie trenować w outdoorze?
Dowiedz się, jak trenować w outdoorze zimą, aby w pełni czerpać korzyści z treningu.
Grupa LOTOS i Carrefour Polska w gronie sponsorów Tour de Pologne
Grupa LOTOS i Carrefour Polska w gronie sponsorów Tour de Pologne
Grupa LOTOS i Carrefour Polska nadal będą sponsorować największy i najbardziej prestiżowy wyścig kolarski w Polsce – Tour de Pologne. „To dla nas ogromne wyróżnienie, że wspólnie możemy tworzyć to przedsięwzięcie” – mówi Kinga Fedorowska, dyrektor do spraw marketingu w Grupie LOTOS.
Ostatnie wpisy