Polecamy

Grupa Amica przeciera szlaki i stawia na żeński futbol zagraniczny w najlepszym wydaniu

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Kontrakt firmy zajmującej się produkcją sprzętu AGD będzie obowiązywał do końca sezonu 2023/2024.

Mark Fagor jako nowy sponsor 

Pomysł nawiązania współpracy z klubami żeńskiej piłki nożnej powstał w wyniku przeprowadzonych przez firmę analiz rynku marketingu sportowego. Badania pokazały, że w kobiecym futbolu można znaleźć wiele wartościowych drużyn, które będą generować duże przychody i zyski wizerunkowe dla marki Amica. Umowa była negocjowana przez ponad dwa miesiące, by oficjalnie wejść w życie od 1 kwietnia bieżącego roku. Kontrakt został podpisany między firmą Fagor wchodzącą w skład grupy Amica oraz francuską drużyną piłki nożnej Olympique Lyon. Podpisana umowa ma pozwolić marce Fagor na ekspansję na rynku we Francji, a także stworzyć spójny wizerunek firmy. Tak znacząca inwestycja w żeński sport jest nowatorskim posunięciem dla dużych firm i może rozpocząć nowy kierunek w marketingu sportowym, który dotychczas prężnie rozwijał się w męskim sporcie. Kontrakt został podpisany z góry na trzy sezony i ma obowiązywać do końca rozgrywek ligi francuskiej w 2024 roku. Podobną umowę podpisano także z jedną z czołowych zawodniczek klubu, Norweżką Adą Hegerberg. Grająca we Francji piłkarka jako pierwsza w historii zdobyła Złotą Piłkę, a także trzykrotnie była wybierana jako najlepsza zawodniczka piłki nożnej w Europie. 

Jakie elementy obejmuje kontrakt Amiki? 

Marketingowy potencjał francuskiej drużyny piłkarek nożnych został oszacowany nie tylko na kapitale klubu i jego przychodach, ale przede wszystkim na podstawie zasięgów mediów społecznościowych zespołu. Według przeprowadzanych badań posty publikowane na portalach społecznościowych docierają do niemal 8 milionów fanów. Tak duży potencjał komunikacyjny ma pozwolić marce z grupy Amica rozwinąć się na francuskim rynku i zyskać nowych klientów. Koncepcja wsparcie żeńskiego klubu piłki nożnej ma zdaniem przedstawicieli Amiki wpisywać się w popularny nurt fempowermentu, który wspiera równość płci i promuje silne kobiece postaci. Zawodniczki Olympique Lyon mają być jednym z elementów tego ruchu. W ramach kontraktu sponsorskiego logo marki Fagor będzie umieszczone na koszulkach meczowych, bandach LED, materiałach reklamowych, przestrzeni stadionu oraz na stronie internetowej. W ramach indywidualnego kontraktu z Adą Hegerberg zawodniczka będzie publikować posty sponsorowane na swoich mediach społecznościowych i prezentować logotyp marki na swoich ubraniach podczas oficjalnych spotkań i konferencji prasowych. 

Nie tylko kontrakt z francuskim klubem 

Wybór zespołu Olympique Lyon nie był przypadkowy. We Francji sport żeński, w szczególności piłka nożna, cieszy się podobnie dużym zainteresowaniem kibiców, jak sport męski. Co więcej, zawodniczki z Lyonu wielokrotnie zdobywały Puchar Francji oraz mistrzostwo kraju. W sierpniu 2020 roku po raz siódmy w historii klubu i po raz piąty z rzędu wygrały rywalizację w żeńskiej edycji Ligi Mistrzyń UEFA. Zakontraktowana przez Amicę Ada Hegerberg jest jedną z najbardziej znanych twarzy żeńskiej piłki nożnej na świecie, a jej profil na Instagramie obserwuje niemal 700 tysięcy użytkowników. Kontrakt z francuskim klubem nie był jednak pierwszą umową podpisaną w żeńskim sporcie przez Amicę. Od 1 kwietnia podobną umowę sponsorską podpisano z żeńskim klubem Atletico Madryt. W Hiszpanii status damskiej piłki nożnej ma podobny charakter jak we Francji, dlatego marka zdecydowała się na międzynarodową ekspansję i wsparcie aż dwóch najpopularniejszych kobiecych klubów piłkarskich. 

Źródło: pexels.com/RF._.studio

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Pride of Poland 2020: Polska klacz wylicytowana za 1,25 mln euro!
Pride of Poland 2020: Polska klacz wylicytowana za 1,25 mln euro!
Zorganizowana w czasie pandemii koronawirusa aukcja koni arabskich w Janowie Podlaskim zostanie zapamiętana głównie ze względu na spektakularną licytację o Perfinkę. Polska klacz przeniesie się do stadniny w Arabii Saudyjskiej za kwotę bliską dotychczasowemu rekordowi!
Żużlowy marketing po lubelsku. Jak Motor Lublin rozpromował miasto i zapracował na wyższą dotację
Żużlowy marketing po lubelsku. Jak Motor Lublin rozpromował miasto i zapracował na wyższą dotację
Motor Lublin dzięki swoim sukcesom i kibicom oraz ich akcji dopingu z podnośników potrafił wygenerować reklamę na poziomie 26 milionów złotych. Sprawdź, co jeszcze złożyło się na tą imponującą kwotę.
Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje centra obsługi klienta?
Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje centra obsługi klienta?
Przekonaj się, jak centra obsługi klienta są przebudowywane dzięki sztucznej inteligencji. Czytaj o ulepszeniach, wyzwaniach i przyszłości tej dynamicznej technologii.
Ostatnie wpisy