Kontrakt firmy zajmującej się produkcją sprzętu AGD będzie obowiązywał do końca sezonu 2023/2024.
Pomysł nawiązania współpracy z klubami żeńskiej piłki nożnej powstał w wyniku przeprowadzonych przez firmę analiz rynku marketingu sportowego. Badania pokazały, że w kobiecym futbolu można znaleźć wiele wartościowych drużyn, które będą generować duże przychody i zyski wizerunkowe dla marki Amica. Umowa była negocjowana przez ponad dwa miesiące, by oficjalnie wejść w życie od 1 kwietnia bieżącego roku. Kontrakt został podpisany między firmą Fagor wchodzącą w skład grupy Amica oraz francuską drużyną piłki nożnej Olympique Lyon. Podpisana umowa ma pozwolić marce Fagor na ekspansję na rynku we Francji, a także stworzyć spójny wizerunek firmy. Tak znacząca inwestycja w żeński sport jest nowatorskim posunięciem dla dużych firm i może rozpocząć nowy kierunek w marketingu sportowym, który dotychczas prężnie rozwijał się w męskim sporcie. Kontrakt został podpisany z góry na trzy sezony i ma obowiązywać do końca rozgrywek ligi francuskiej w 2024 roku. Podobną umowę podpisano także z jedną z czołowych zawodniczek klubu, Norweżką Adą Hegerberg. Grająca we Francji piłkarka jako pierwsza w historii zdobyła Złotą Piłkę, a także trzykrotnie była wybierana jako najlepsza zawodniczka piłki nożnej w Europie.
Marketingowy potencjał francuskiej drużyny piłkarek nożnych został oszacowany nie tylko na kapitale klubu i jego przychodach, ale przede wszystkim na podstawie zasięgów mediów społecznościowych zespołu. Według przeprowadzanych badań posty publikowane na portalach społecznościowych docierają do niemal 8 milionów fanów. Tak duży potencjał komunikacyjny ma pozwolić marce z grupy Amica rozwinąć się na francuskim rynku i zyskać nowych klientów. Koncepcja wsparcie żeńskiego klubu piłki nożnej ma zdaniem przedstawicieli Amiki wpisywać się w popularny nurt fempowermentu, który wspiera równość płci i promuje silne kobiece postaci. Zawodniczki Olympique Lyon mają być jednym z elementów tego ruchu. W ramach kontraktu sponsorskiego logo marki Fagor będzie umieszczone na koszulkach meczowych, bandach LED, materiałach reklamowych, przestrzeni stadionu oraz na stronie internetowej. W ramach indywidualnego kontraktu z Adą Hegerberg zawodniczka będzie publikować posty sponsorowane na swoich mediach społecznościowych i prezentować logotyp marki na swoich ubraniach podczas oficjalnych spotkań i konferencji prasowych.
Wybór zespołu Olympique Lyon nie był przypadkowy. We Francji sport żeński, w szczególności piłka nożna, cieszy się podobnie dużym zainteresowaniem kibiców, jak sport męski. Co więcej, zawodniczki z Lyonu wielokrotnie zdobywały Puchar Francji oraz mistrzostwo kraju. W sierpniu 2020 roku po raz siódmy w historii klubu i po raz piąty z rzędu wygrały rywalizację w żeńskiej edycji Ligi Mistrzyń UEFA. Zakontraktowana przez Amicę Ada Hegerberg jest jedną z najbardziej znanych twarzy żeńskiej piłki nożnej na świecie, a jej profil na Instagramie obserwuje niemal 700 tysięcy użytkowników. Kontrakt z francuskim klubem nie był jednak pierwszą umową podpisaną w żeńskim sporcie przez Amicę. Od 1 kwietnia podobną umowę sponsorską podpisano z żeńskim klubem Atletico Madryt. W Hiszpanii status damskiej piłki nożnej ma podobny charakter jak we Francji, dlatego marka zdecydowała się na międzynarodową ekspansję i wsparcie aż dwóch najpopularniejszych kobiecych klubów piłkarskich.
Źródło: pexels.com/RF._.studio