Polecamy

Poduszka finansowa dla Wisły Kraków – ORLEN OIL sponsorem strategicznym zasłużonego klubu!

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Mocno nadszarpnięty w ostatnich latach budżet Wisły Kraków zasili niebawem pokaźny zastrzyk gotówki. Od startu sezonu 2021/2022 państwowa spółka ORLEN OIL będzie finansowo wspierać klub z Reymonta jako sponsor strategiczny. Według doniesień dziennikarzy WP umowa została parafowana na dwanaście miesięcy z opcją przedłużenia o kolejny rok i opiewa na kwotę przekraczającą 2,5 mln złotych.

ORLEN OIL – nowy sponsor strategiczny Wisły Kraków

Dla znajdującej się już od dłuższego czasu w skomplikowanej sytuacji finansowej Wisły Kraków wsparcie ze strony tak możnego sponsora to szansa na podreperowanie budżetu, w którym wciąż brakuje wpływów z dnia meczowego (w sezonie 2019/20 budżet Wisły Kraków wynosił około 30 mln złotych – dod. red.). Powstałą lukę częściowo uda się jednak zasypać dzięki funduszom od spółki ORLEN OIL, która swoją siedzibę ma właśnie w stolicy Małopolski. Współpraca obu stron oficjalnie rozpocznie się wraz z inauguracją nowego sezonu PKO BP Ekstraklasy.

Na mocy podpisanej w tym miesiącu umowy logotyp nowego sponsora strategicznego oraz marki olejów motoryzacyjnych Platinum znajdzie się w centralnej części strojów meczowych pierwszej drużyny Białej Gwiazdy, na bandach reklamowych okalających boisko Stadionu Miejskiego im. Henryka Reymana, w bazie treningowej w Myślenicach, a także w materiałach marketingowych Wisły Kraków. Dotacja od państwowego potentata paliwowego obejmuje nie tylko zespół seniorów, lecz również Akademię Piłkarską Wisły, w której szkoli się obecnie około 250 młodych adeptów futbolu z grup wiekowych od U-7 do U-18.

„Zawarta umowa – oprócz standardowych elementów widocznych także przy okazji współpracy z innymi podmiotami, jak ekspozycja logo na frontach trykotów meczowych zawodników Białej Gwiazdy czy materiałach marketingowych – niesie ze sobą misję. Nie bez powodu użyłem słowa misja, gdyż misją zarówno Wisły, jak i PKN ORLEN jest wyniesienie rodzimego futbolu na wyższy poziom i ponowne zaistnienie 13-krotnego mistrza Polski na najwyższym szczeblu Ekstraklasy i na arenie międzynarodowej” – podkreśla Dawid Błaszczykowski, Prezes TS Wisła Kraków.

Z radością informujemy, że zostaliśmy Sponsorem Strategicznym Wisła Kraków. Jest to dla Nas ogromny zaszczyt, że możemy…

Opublikowany przez Platinum ORLEN OIL Czwartek, 17 czerwca 2021

Wisła Kraków i ORLEN OIL – współpraca na polu biznesowym oraz edukacyjnym

W kontrakcie znalazł się jeszcze zapis dotyczący powołania do Rady Nadzorczej Wisły Kraków nowego członka z ramienia ORLEN OIL. Dzięki temu przedstawiciel sponsora będzie mógł partycypować w newralgicznych decyzjach dotyczących przyszłości klubu, zwłaszcza tych związanych z wydatkami. Prezes koncernu PKN ORLEN podkreśla natomiast, że w przypadku tej kooperacji, oprócz kwestii stricte biznesowych, niezmiernie ważne będą też działania z obszaru CSR i aspekty edukacyjne (m.in. promowanie sportu amatorskiego oraz zdrowego stylu życia).

„Każdy projekt sponsoringowy, w który się angażujemy, musi przekładać się realnie na wzrost wartości marki i wspierać nasz biznes. Jednocześnie w całej Grupie ORLEN przykładamy dużą wagę do inicjatyw, które odpowiadają na potrzeby lokalnej społeczności. ORLEN OIL to spółka zakorzeniona w Krakowie i wsparcie klubu piłkarskiego w tym mieście uzupełnia prowadzone działania sponsoringowe. Wypracowane warunki gwarantują znaczący zwrot z zaangażowanego kapitału, co korzystnie przełoży się na sprzedaż, a co za tym idzie wyniki finansowe spółki. W ramach współpracy mocny akcent położono też na rozwój procesu szkoleniowego uzdolnionej młodzieży i zaplecza treningowego. W ten sposób umożliwimy najmłodszym zawodnikom dalszy rozwój pod kątem ewentualnego wejścia do profesjonalnego sportu, a może nawet reprezentacji narodowej” – podsumowuje Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Foto wyróżniające: Omar Marques / SOPA Images / LightRocket via Getty Images

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

szesnaście − sześć =

Rekomendowane
PlusLiga 2021/22: VERVA Warszawa straciła sponsora tytularnego, PGE Skra Bełchatów na Clubhouse
PlusLiga 2021/22: VERVA Warszawa straciła sponsora tytularnego, PGE Skra Bełchatów na Clubhouse
Spółka ORLEN Paliwa po dwóch sezonach wycofała się z finansowania klubu siatkarskiego z Warszawy. „Decyzja ta jest wynikiem przeprowadzonego audytu dotychczasowej współpracy, analizy potencjału marketingowego i biznesowego oraz pozostałych czynników wpływających na wizerunek Spółki” - czytamy w oficjalnym oświadczeniu.
Biznesowe podsumowanie 2021 roku – co się działo?
Biznesowe podsumowanie 2021 roku – co się działo?
2021 rok to skarbnica śmiałych projektów biznesowych – również ze świata sportu. Jakie wydarzenia miały największy wpływ na tę branżę?
Jak efektywnie korzystać z kart Multisport? Podpowiadamy!
Jak efektywnie korzystać z kart Multisport? Podpowiadamy!
Twój pracodawca oferuje Ci kartę Multisport? Jeśli się na nią zdecydujesz, to musisz o tym wiedzieć! Zobacz, w jaki sposób korzystać z niej, by było to dla Ciebie efektywne!
Ostatnie wpisy