Polecamy

Bitcoin coraz mocniej wkracza do świata sportu

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

W branży sportowej coraz częściej używa się najpopularniejszej kryptowaluty, jaką jest bitcoin. W jakich sytuacjach jest on wykorzystywany?

Jakie zastosowanie ma bitcoin w sporcie?

W ostatnim czasie kilka drużyn piłkarskich wprowadziło na rynek własne tokeny kibica, wykorzystując do tego celu technologię blockchain. Mistrz Ukrainy nawiązał nawet współpracę z firmą Moonwalk, która specjalizuje się w tworzeniu cyfrowych gospodarek dla różnego rodzaju marek. Miłośnicy Dynama Kijów już niedługo zyskają więc możliwość zdobywania cyfrowych tokenów przy pomocy akcji społecznościowych, takich jak angażowanie się w social mediach czy prognozowanie wyników meczów. Zgromadzone w ten sposób tokeny będą mogły zostać wydane na dostęp do klubowych gadżetów, uczestnictwo w wydarzeniach w sektorze VIP czy zniżki na zakupy na stadionie. Dodatkowo umożliwią one kupno cyfrowych kolekcji.

Tokeny są przeważnie zintegrowane z aplikacją mobilną. Dzięki temu ich posiadacze mogą z nich korzystać zarówno w trybie online, jak i offline. Zdaniem włodarzy Dynama Kijów, wspomniane działania skutecznie złagodzą szkody wyrządzone branży sportowej przez pandemię koronawirusa. Podobne programy w ostatnich miesiącach uruchomiły inne drużyny, takie jak FC Barcelona, Paris Saint-Germain czy Atletico Madryt. Warto wspomnieć też o tym, że Ukraina wspiera technologię blockchain na szczeblu rządowym, a tamtejsze Ministerstwo Transformacji Cyfrowej prowadzi działania mające na celu stworzenie przejrzystych regulacji dla firm z branży cyfrowych aktywów.

Ciekawa transakcja

Bitcoiny są wykorzystywane w sporcie także jako… środek płatniczy za piłkarzy. Styczniowy zakup napastnika Davida Barrala przez trzecioligową hiszpańską drużynę Internacional de Madrid został zrealizowany właśnie przy pomocy bitcoinów. Wspomniana powyżej drużyna należy do grupy DUX Gaming, która zawodowo zajmuje się e-sportem oraz innymi biznesami związanymi z branżą gier. Jej właścicielami są między innymi Thibaut Courtois z Realu Madryt oraz Borja Iglesias z Realu Betis.

Wypłata w bitcoinach

Kolejny godny uwagi przypadek dotyczy zawodnika Carolina Panthers – Russela Okunga, który zażyczył sobie, aby jego wypłata była w bitcoinach. Jak będzie to wyglądało w praktyce? Zawodnik ma otrzymywać połowę swojego wynagrodzenia w kryptowalucie. Jego podstawowa pensja za ten sezon ma wynieść bagatela 13 000 000 dolarów!

Tokeny kibica

Nie sposób nie wspomnieć tutaj także o wydarzeniu, jakie miało miejsce 14 grudnia 2020 roku. Wtedy to giełda Binance wprowadziła fanowskie tokeny drużyn Paris Saint Germain oraz Juventus FC. Ich wartość w ciągu doby wzrosła kolejno o 80% i 160%!

Stworzone przez Chilliz oraz Socios.com fanowskie tokeny mają charakter użytkowy i dają kibicom możliwość uczestniczenia podczas podejmowania decyzji przez klub. Dzięki dedykowanej aplikacji mogą oni otrzymywać wyjątkowe nagrody, takie jak cyfrowe odznaki czy miejsce VIP na jednej z rozgrywek. Posiadacze tokenów JUV głosują poprzez smart kontrakt w rozmaitych sondażach decyzji fanów. Drużyna jest umownie zobowiązana do działania zgodnie z ich wynikami. Osoby, które zakupiły wspomniane powyżej tokeny, mają również prawo do uczestnictwa w quizach i konkursach, zdobywania nagród czy czatowania z innymi uczestnikami. Wszystko to sprawia, że ich cena nie musi być w bezpośredni sposób związana z wynikami osiąganymi przez daną drużynę.

Have you heard of the Juventus Fan Tokens? $JUV are digital assets that allow you to influence official decisions, win…

Opublikowany przez Juventus Niedziela, 7 marca 2021

22 grudnia 2020 roku całkowity wolumen tokenów sportowych osiągnął 300 000 000 dolarów. Bez obaw można zatem stwierdzić, że mamy do czynienia z rozwojem nowego trendu.

Foto wyróżniające: Freepik

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Nowe trendy w benefitach sportowych – czy niedługo dotrą do Polski?
Nowe trendy w benefitach sportowych – czy niedługo dotrą do Polski?
Panująca pandemia koronawirusa doprowadziła do rozwoju nowych trendów w zakresie benefitów sportowych. Na rynku konsumenckim nastąpiły bowiem istotne zmiany.
NENT Group opanowuje polski rynek praw telewizyjnych. Premier League od sezonu 2022/23 tylko w Viaplay!
NENT Group opanowuje polski rynek praw telewizyjnych. Premier League od sezonu 2022/23 tylko w Viaplay!
Skandynawski koncern NENT Group, właściciel platformy streamingowej Viaplay, zakupił wyłączne prawa do transmisji meczów Premier League na terenie Polski. „To znaczący krok w ekspansji Viaplay. Premier League to bez wątpienia perła w koronie wśród aktywów sportowych” - powiedział Anders Jensen, Prezes i CEO w NENT Group.
Jak głowice termostatyczne mogą zwiększyć efektywność energetyczną twojego domu?
Jak głowice termostatyczne mogą zwiększyć efektywność energetyczną twojego domu?
Poznaj nieznane korzyści korzystania z głowic termostatycznych w domu. Zrozum, jak mogą one przyczynić się do znaczącej oszczędności energii i zredukować Twoje rachunki za ogrzewanie.
Ostatnie wpisy