Polecamy

Polski Związek Szachowy ze wsparciem spółki skarbu państwa!

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Gigantyczny wzrost zainteresowania szachami w naszym kraju przełożył się wreszcie na intratne kontrakty sponsorskie. Pod koniec bieżącego miesiąca Polski Związek Szachowy podpisał umowę z PGNiG Termika, na mocy której spółka zaangażuje się finansowo w organizację prestiżowych turniejów szachowych, wspieranie utalentowanych zawodników oraz szeroko pojęte działania promocyjne.

Umowa sponsorska pomiędzy PZSzach a spółką PGNiG Termika została zawarta na najbliższe trzy lata. Głównym obszarem jej realizacji będą zakrojone na ogólnopolską skalę działania promocyjne oraz reklamowe, mające na celu dalsze upowszechnianie „królewskiej gry” – zwłaszcza wśród młodych ludzi. Znacząco zwiększy się zatem zaplecze finansowo-marketingowe dla dużych wydarzeń szachowych, takich jak Gala Hetmanów, Indywidualne Mistrzostwa Polski Kobiet w Szachach, Ekstraliga – Drużynowe Mistrzostwa Polski w Szachach, Indywidualne Mistrzostwa Polski Juniorów w Szachach, jak również Turniej Finałowy Projektu „Edukacja przez Szachy w Szkole”.

„Szachy nie tylko w Polsce, lecz także na świecie, przeżywają w ostatnim czasie swoisty renesans. To jedna z gier najbardziej rozwijających intelekt i myślenie strategiczne, która jednoczy przy szachownicy osoby młode, dojrzałe i te starsze, niezależnie od ich statusu społecznego czy zasobności portfela. Szachy imponują tradycją, fascynującą historią, towarzysząc naszej cywilizacji od zarania dziejów. […] Społeczność szachowa szacowana jest w naszym kraju na 400 tysięcy osób, zaś grać w szachy potrafi od 4 do 8 milionów polskich obywateli. Arcymistrz Jan-Krzysztof Duda zadziwia swoimi osiągnięciami cały szachowy świat, a Polski Związek Szachowy uważany jest za jednego z najlepszych organizatorów międzynarodowych imprez rangi Mistrzostw Świata czy Europy. Objęcie opieką i wsparciem tak wyjątkowego i nieszablonowego sportu świadczy o dużym wyczuciu i zrozumieniu spółki dla działań na polu sponsoringu sportowego” – zaznacza Piotr Gliński, wiceprezes Rady Ministrów, Minister Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.

Nowy sponsor zainauguruje współpracę z Polskim Związkiem Szachowym od zaangażowania przy Mistrzostwach Polski w Szachach 2021. Wsparcie PGNiG Termika pozwoli jednak nie tylko rozszerzyć źródła finansowania dla wspomnianych zawodów, ale przede wszystkim zwiększy szanse na sukces reprezentantów Polski rywalizujących na arenie międzynarodowej oraz zachęci młode talenty do dalszego rozwoju w tym umysłowym sporcie.

„PGNiG Termika od wielu lat angażuje się w działania promujące sport. Od 2013 roku jesteśmy oficjalnym Dostawcą Ciepła dla klubu Legia Warszawa, ale chcemy promować nie tylko walory gier zespołowych. Szachy, postrzegane jako gra strategiczna, w której każdy ruch musi być dobrze przemyślany, aby prowadził do zwycięstwa, doskonale nawiązują do charakteru i działań naszej Spółki. Realizacja dobrej i przemyślanej strategii to klucz do sukcesu nie tylko w grze, ale również w biznesie” – powiedział Paweł Stańczyk, Prezes Zarządu PGNiG Termika.

Grupa Kapitałowa PGNiG zaangażowała się tym samym w sponsorowanie kolejnej dyscypliny sportu. Od 2016 roku PGNiG SA pełni rolę sponsora strategicznego polskiej piłki ręcznej, natomiast PGNiG Termika jest oficjalnym dostawcą ciepła dla aktualnego mistrza Polski w piłce nożnej – Legii Warszawa.

„Szachy to dyscyplina z pogranicza sportu, nauki i sztuki. Uczą myślenia strategicznego, analizy, wyciągania wniosków, modyfikowania działań w zależności od sytuacji, czyli wszystkich tych cech, które są przydatne tak w życiu zawodowym, jak i prywatnym” – podsumował Paweł Majewski, Prezes Zarządu PGNiG SA.

Zdjęcie wyróżniające: Freepik

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
PKN ORLEN na dłużej w Formule 1. Państwowa spółka pozostanie Sponsorem Tytularnym zespołu Alfa Romeo
PKN ORLEN na dłużej w Formule 1. Państwowa spółka pozostanie Sponsorem Tytularnym zespołu Alfa Romeo
Największy polski koncern paliwowo-energetyczny przedłużył umowę sponsorską z występującym w Formule 1 teamem Alfa Romeo Racing ORLEN. W przyszłym roku […]
Nowa Rada Nadzorcza spółki Ekstraklasa S.A. Dariusz Mioduski na stanowisku przewodniczącego
Nowa Rada Nadzorcza spółki Ekstraklasa S.A. Dariusz Mioduski na stanowisku przewodniczącego
Spółka zarządzająca ligowymi rozgrywkami w Polsce wybrała członków i przewodniczącego Rady Nadzorczej na nową kadencję. Na eksponowanym stanowisku Dariusz Mioduski zastąpił Grzegorza Jaworskiego.
Ile trzeba zapłacić za reklamę na koszulkach największych klubów Premier League?
Ile trzeba zapłacić za reklamę na koszulkach największych klubów Premier League?
Umieszczenie logotypu marki na koszulkach najbardziej rozpoznawalnych angielskich klubów kosztuje od kilku do kilkudziesięciu milionów funtów. Rekordzistą jest Manchester United.
Ostatnie wpisy