Polecamy

Ekstraklasa wkracza na międzynarodową platformę sprzedaży praw mediowych!

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Spółka zarządzająca najwyższą klasą rozgrywek piłkarskich w Polsce rozpoczęła właśnie współpracę z jednym z czołowych dostawców oprogramowania ułatwiającego nabywanie oraz sprzedaż praw mediowych – firmą Content Arena. Ekstraklasa dołączyła tym samym do niemieckiej Bundesligi, koszykarskiej Lega Basket Serie A, agencji Stats Perform, Europejskiej Federacji Piłki Ręcznej, czy globalnego broadcastera SNTV, które także korzystają z nowoczesnej platformy Content Arena Manager.

Mecze PKO BP Ekstraklasy w sezonie 2020/21 transmitowane są na żywo w siedemnastu krajach świata, a kierownictwo ligowej spółki pracuje już nad kolejnymi umowami sprzedaży praw telewizyjnych. Dzięki nawiązaniu współpracy z Content Arena, Ekstraklasa S.A. otrzyma dostęp do narzędzi, które zwiększą szansę na kolejne kontrakty telewizyjne oraz umożliwią jeszcze lepszą promocję i komercjalizację rodzimych rozgrywek ligowych poza granicami Polski.

„Nieustannie analizujemy światowy rynek praw mediowych i rozwijane narzędzia pod kątem możliwości efektywnego docierania z naszą ofertą praw mediowych do jeszcze szerszej grupy nadawców. Jak pokazuje doświadczenie, naszą ligą interesują się kibice z rożnych krajów. Cały czas szukamy więc możliwości zaistnienia na nowych rynkach. Chcemy przy tym jeszcze bardziej ułatwić zagranicznym nabywcom praw mediowych dostęp do transmisji rozgrywek Ekstraklasy i współpracy z nami. Content Arena to innowacyjna platforma, która szybko się rozwija i pozyskuje kolejnych partnerów – zarówno po stronie sprzedających, jak i kupujących. Obecność na niej wpisuje się w naszą strategię zwiększania zasięgu i dostępności rozgrywek w coraz większej liczbie krajów także za pośrednictwem zewnętrznych partnerów. Nie możemy bowiem zapominać, że wszystkie nasze mecze są dostępne live w każdym zakątku świata, z wyjątkiem krajów objętych wyłącznymi licencjami, poprzez Ekstraklasa.TV. Ten serwis również będziemy dalej rozwijać” – deklaruje Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy S.A.

Za sprawą platformy o nazwie Content Arena Manager przeprowadzenie całego procesu sprzedaży praw TV staje się znacznie prostsze i krótsze. Funkcja Availability Engine pozwala nabywcom wyszukiwać interesujące ich prawa według określonych parametrów (np. okres licencji, zakres praw, zasięg terytorialny), natomiast funkcja Contract Generator daje możliwość częściowej, a niekiedy nawet pełnej automatyzacji procesu prawnego.

„Content Arena z wielkim zadowoleniem rozpoczyna współpracę z polską Ekstraklasą – nie możemy się doczekać wykorzystania naszej wiedzy technologicznej do usprawnienia i digitalizacji procesów związanych ze sprzedażą praw mediowych Ekstraklasy. Jesteśmy przekonani, że przy wykorzystaniu rozwiązania Content Arena Manager, działalność ligi w tym zakresie będzie jeszcze bardziej efektywna, co także da jeszcze lepszy efekt finansowy” – podkreśla Lukas Zajančauskas, Dyrektor Strategii i Rozwoju Biznesu Content Arena.

Spółka Content Arena została założona w 2017 roku przez dwóch ekspertów z zakresu praw mediowych dla sektora sportowego – Erika Lorenza oraz Saschę Kojica. Wcześniej obaj menedżerowie działali m.in. na rzecz Bundesligi, Sportradar, Discovery, DAZN, czy MP & Silva. Obecnie z rozwiązań ich flagowej platformy Content Arena Manager, usprawniającej i optymalizującej procesy handlowe oraz prawne w ramach sprzedaży praw mediowych, korzysta już ponad tysiąc podmiotów.

Welcome to the refreshed Content Arena Marketplace!

Our new intuitive title-based view allows sports content buyers to easily browse available rights, while the improved responsiveness means ease of access at any time on any device 📱

Check it out yourself – create an account or log-in via https://bit.ly/2HjyAF9

Opublikowany przez Content Arena Piątek, 20 listopada 2020

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Pierwszoligowe kluby piłkarskie ze wsparciem znaczących sponsorów
Pierwszoligowe kluby piłkarskie ze wsparciem znaczących sponsorów
Totalizator Sportowy przedłużył w tym tygodniu współpracę z Radomiakiem Radom, zaś Superbet został nowym sponsorem głównym GKS Tychy. Dla obu pierwszoligowych klubów walczących o awans do Ekstraklasy jest to kolejny ważny krok w kierunku rozwoju na polu organizacyjno-finansowym.
Zmiany właścicielskie w Lechu Poznań. Piotr Rutkowski z pakietem większościowym
Zmiany właścicielskie w Lechu Poznań. Piotr Rutkowski z pakietem większościowym
Jacek Rutkowski nie jest już właścicielem Lecha Poznań. Prezes zarządu Amica SA przekazał udziały w poznańskim klubie swoim dzieciom. Pakiet większościowy otrzymał jego syn - Piotr, który będzie także pełnił funkcję drugiego prezesa.
Jak nanotechnologia i naturalne składniki mogą wpływać na pielęgnacje starzejącej się skóry?
Jak nanotechnologia i naturalne składniki mogą wpływać na pielęgnacje starzejącej się skóry?
Dowiedz się, jak innowacyjne podejście do pielęgnacji skóry, łączące zaawansowaną nanotechnologię z mocą naturalnych składników, pomaga zwalczać znaki starzenia.
Ostatnie wpisy