Polecamy

Problemy najsłynniejszych klubów piłkarskich na świecie – wszystko przez Finansowe Fair Play

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

UEFA ukarała aż 8 klubów z europejskiej czołówki za naruszenie zasad Finansowego Fair Play. Dodatkowo 19 innych znanych marek otrzymało ostrzeżenia dotyczące tych przepisów.

Niechlubna ósemka

AC Milan, AS Monaco, AS Roma, Besiktas, Inter Mediolan, Juventus, Olympique Marsylia i Paris Saint Germain – te kluby zostały ukarane przez UEFA za nieprzestrzeganie przepisów Finansowego Fair Play. Według obowiązujących zasad klub może wykazać maksymalnie 30 milionów euro straty w ciągu trzech ostatnich lat. 

Największą kwotą obciążono mistrza Francji, który za nadmierne wydatki w 2018 roku musi zapłacić 10 milionów euro. Niedaleko w tyle pozostają cztery włoskie kluby – Roma straci 5 milionów euro, Inter 4 miliony euro, Juventus 3,5 miliona euro, zaś Milan 3 miliony euro.

Kolejne kluby z ostrzeżeniem

Na samych sankcjach się jednak nie skończyło. UEFA wysłała bowiem także ostrzeżenia do aż 19 innych klubów, które spełniły wymogi wyłącznie dzięki ulgom zastosowanym z powodu pandemii lub rozpisaniu zysków z poprzednich lat. Wśród nich znalazły się duże marki takie jak FC Barcelona, Chelsea FC czy Borussia Dortmund.

Zdj. główne: Wesley Tingey/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Poduszka sensomotoryczna, czyli ukojenie dla bolących mięśni i stawów
Poduszka sensomotoryczna, czyli ukojenie dla bolących mięśni i stawów
Poduszka sensomotoryczna - dowiedz się, jak działa nowoczesne urządzenie wykorzystywane przez fizjoterapeutów i dlaczego warto z niego korzystać na co dzień!
Ile zarabiają najlepsi zawodnicy darta na świecie?
Ile zarabiają najlepsi zawodnicy darta na świecie?
Dart – sport niszowy czy poważny biznes? Oto jak wyglądają zarobki najlepszych graczy na świecie!
Sponsoring tytularny polskich obiektów sportowych – niewykorzystany potencjał marketingowy i biznesowy
Sponsoring tytularny polskich obiektów sportowych – niewykorzystany potencjał marketingowy i biznesowy
Rynek marketingu i sponsoringu sportowego jest w Polsce wciąż stosunkowo nowy i nie zawsze realizuje swoje pełne możliwości.
Ostatnie wpisy