Niezależnie od branży, wielkości firmy i zasięgu jej działania, umiejętność współpracy pomiędzy pracownikami, gotowość do szukania nieszablonowych rozwiązań, odwaga, aby podejmować nawet trudne czy ryzykowne decyzje, to elementy niezwykle ważne. Każdy z nich ma wpływ na to, czy o biznesie będzie można powiedzieć, że przyniósł sukces.
Pracownicy są jednak różni, nie tylko z charakteru, ale i podejścia do pracy, doświadczenia, wiedzy czy umiejętności radzenia sobie w rozmaitych sytuacjach. Wyjazdy integracyjne to dziś nie tylko forma odpoczynku i oderwania się od zawodowych obowiązków. Dla uczestniczących w nich grup pracowników to przede wszystkim możliwość poznania swoich słabych i mocnych stron. Okazja do zdobycia nowych umiejętności, zżycia się z innymi pracownikami, lepszego ich zrozumienia, co przekłada się na efektywniejsze podejmowanie zadań w pracy.
Zwyczajne zwiedzanie, a nawet zagraniczna wycieczka, weekendowy pobyt w SPA czy wieczorne ognisko to dziś zdecydowanie zbyt mało, aby zachęcić, zainteresować i wpłynąć na integrację pracowników. Coraz częściej pracodawcy szukają połączenia przyjemnego z pożytecznym, a tym może być właśnie obóz przetrwania.
Wyjazdy survivalowe doskonale sprawdzają się w roli integracji. Przede wszystkim nie trzeba mieć na koncie szczególnego doświadczenia czy umiejętności, a niezbędne wyposażenie to podstawowe produkty i akcesoria, takie jak latarka, zapałki, nóż czy radio na korbkę – tego typu artykuły można znaleźć na stronie https://karaluch.com.pl/.
Wyjazd integracyjny w formie obozu przetrwania odbywa się pod opieką doświadczonego instruktora, w kontrolowanych warunkach, z zachowaniem bezpieczeństwa. Uczestnicy, czyli pracownicy danej firmy, mają okazję zdobyć nowe umiejętności. Poza tym poznają siebie nawzajem w innym otoczeniu niż zawodowe. Mogą nawiązać lepszy kontakt, oswoić się z pracą w grupie, spróbować, jak to jest podejmować decyzje w trudnych zastanych sytuacjach.
Uczestnicy integracyjnych wyjazdów o charakterze survivalu zatapiają się w zupełnie odmienny świat. To dla nich rozrywka, odprężenie, co pozwala wrócić do pracy z nową energią. Poza tym, poznając swoje słabe i mocne strony można lepiej radzić sobie z zawodowymi obowiązkami. W takich warunkach i znacznie luźniejszej atmosferze nawiązują się znajomości i przyjaźnie nawet między osobami, które dotąd ograniczały się do jedynie niezbędnego porozumiewania na tematy zawodowe. A nabyte umiejętności i wiedza przydają się zarówno w pracy, jak i w życiu codziennym.