Polecamy

Zmiany właścicielskie w Lechu Poznań. Piotr Rutkowski z pakietem większościowym

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Jacek Rutkowski po czternastu latach przestał oficjalnie sprawować funkcję właściciela klubu KKS Lech Poznań. Jeden z najbogatszych Polaków według Forbesa przekazał swoje akcje synowi Piotrowi, który został udziałowcem większościowym, oraz córce Mai.

Prezes Holdingu Wronki był właścicielem poznańskiego klubu od 2006 roku, kiedy to nastąpiła słynna fuzja Lecha z Amicą. Pod jego rządami „Kolejorz” dwukrotnie wygrywał rozgrywki Ekstraklasy (2010, 2015), triumfował w Pucharze Polski (2009) oraz trzykrotnie w Superpucharze Polski (2009, 2015, 2016), a ponadto cztery razy rywalizował w fazie grupowej Pucharu UEFA albo Ligi Europy (w sezonach 2008/09, 2010/11, 2015/16 i 2020/21). Teraz najważniejsze decyzje przy ul. Bułgarskiej 17 będą podejmować dzieci wielkopolskiego biznesmena – Piotr i Maja.

„Często byłem pytany, czy planuję sprzedać „Kolejorza”. Nigdy nie rozważałem takiej opcji. Zawsze podkreślałem, że Lech to klub rodzinny. I chcę żeby tak pozostało przez długie lata” – powiedział Jacek Rutkowski dla oficjalnego serwisu lechpoznan.pl.

Zapoczątkowana ponad rok temu przez 71-letniego przedsiębiorcę procedura przekazania akcji w spółce KKS Lech Poznań SA zakończyła się dopiero w tym miesiącu. W jej wyniku większościowym udziałowcem aktualnego wicemistrza Polski został Piotr Rutkowski, natomiast mniejszościowy pakiet akcji trafił do Mai Rutkowskiej, która zawodowo jest związana z grupą kapitałową Amica SA.

Roszady właścicielskie spowodowały również zmiany formalne w zarządzie KKS Lech Poznań, gdzie dojdzie do nietypowej sytuacji – klub będzie miał bowiem dwóch prezesów. Karol Klimczak, jako prezes zarządzający, wciąż będzie zajmował się bieżącym funkcjonowaniem oraz rozwojem biznesowym klubu, zaś Piotr Rutkowski będzie odpowiadał za obszar sportowy i wyznaczanie długofalowej strategii rozwoju „Dumy Wielkopolski”.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Wartość marketingowa Igi Świątek rośnie w błyskawicznym tempie. Czy najlepsza polska tenisistka przegoni Roberta Lewandowskiego?
Wartość marketingowa Igi Świątek rośnie w błyskawicznym tempie. Czy najlepsza polska tenisistka przegoni Roberta Lewandowskiego?
Młoda tenisistka w dwa miesiące zdążyła osiągnąć, m.in. wartość reklamową szacowaną na prawie 14 milionów złotych.
Bushcraft w Polsce – w jakie miejsca można się wybrać w Polsce?
Bushcraft w Polsce – w jakie miejsca można się wybrać w Polsce?
Jeśli lubisz odpoczynek na świeżym powietrzu, wśród natury, to bushcraft jest dla Ciebie idealnym wyborem.
Ile trzeba zapłacić za reklamę na koszulkach największych klubów Premier League?
Ile trzeba zapłacić za reklamę na koszulkach największych klubów Premier League?
Umieszczenie logotypu marki na koszulkach najbardziej rozpoznawalnych angielskich klubów kosztuje od kilku do kilkudziesięciu milionów funtów. Rekordzistą jest Manchester United.
Ostatnie wpisy