Polecamy

Ekstraklasa S.A. rozpoczęła poszukiwania partnera do obsługi ligowego serwisu OTT

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Spółka zarządzająca najwyższą klasą rozgrywek piłkarskich w Polsce rozpoczęła w tym miesiącu konkurs, który ma wyłonić partnera do technologicznej obsługi serwisu wideo-streamingowego Ekstraklasa.TV. Współpraca z nowym dostawcą usług rozpocznie się od sezonu 2021/22.

Serwis OTT Ekstraklasa.TV funkcjonuje z powodzeniem od sierpnia ubiegłego roku. Za jego pośrednictwem mecze na żywo, a także ekskluzywne skróty czy magazyny ligi polskiej mogą oglądać kibice niemal na całym świecie poza Polską oraz siedmioma państwami z regionu Bałkanów, które zostały objęte wyłącznymi umowami licencyjnymi. Dostęp do treści sprzedawany jest w wariancie pay-per-view (opłata za pojedyncze spotkania) albo w formie abonamentu (miesięcznym lub rocznym). Szacuje się, że z platformy korzysta obecnie nawet kilkaset tysięcy użytkowników.

Od początku funkcjonowania serwisu za obsługę technologiczną odpowiada firma OZ Sports. Efektem jej prac jest m.in. wersja desktopowa, aplikacje mobilne na iOS czy Androida, a niebawem na rynek wejdą także wersje dedykowane Apple TV i Smart TV. Na tym jednak ligowa spółka nie zamierza poprzestawać. Zgodnie z najnowszymi trendami z obszaru sztucznej inteligencji, przygotowanych zostanie kilka pionierskich rozwiązań, które wymagają zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Stąd też decyzja, aby w trybie składania ofert wyłonić nowego partnera do współpracy przy platformie Ekstraklasa.TV. Konkurs poprzedzi dogłębny proces badania rynku – za obie procedury będzie odpowiedzialna spółka Ekstraklasa Live Park, zajmująca się produkcją sygnału telewizyjnego z wszystkich meczów ligowych oraz jego dystrybucją do BT Tower i podmiotów zagranicznych.

„W ciągu pierwszych dwóch lat z sukcesem uruchomiliśmy ligowy serwis OTT Ekstraklasy w najważniejszych funkcjonalnościach i udostępniliśmy go w głównych kanałach, pozyskując znaczące grono użytkowników. Teraz przymierzamy się do wyłonienia dostawcy, który od sezonu 2021/22 zapewni nam najlepsze z możliwych, pod kątem finansowym i technicznym, narzędzia dalszego rozwoju produktu wideo. Jest to też jeden z ważnych elementów naszej strategii sprzedaży praw mediowych od roku 2021. Rynek wideo w internecie, aplikacji mobilnych czy też SmartTV jest jednym z dynamiczniej rozwijających się sektorów. Obecnie dostępne są liczne rozwiązania oparte na machine learning i sztucznej inteligencji, która odpowiada np. za automatyczne, a przede wszystkim błyskawiczne, przygotowanie skrótów meczowych czy też ich natychmiastową publikację w zintegrowanych mediach społecznościowych. Będziemy chcieli również zaproponować klientom nowe atrakcyjne modele dostępu do treści wideo – rozważamy wdrożenie w Polsce modelu AVOD, w ramach którego użytkownicy będą mogli bezpłatnie obejrzeć dany materiał, poprzedzony krótkimi formami reklamowymi. Bogaci w know-how, wiedzę na temat oczekiwań klientów, jak i doświadczenia w pracy z serwisem typu OTT chcemy w kolejnym kroku wdrożyć nowe rozwiązania, które będą atrakcyjne nie tylko dla naszych obecnych odbiorców, ale także jak największej rzeszy kibiców” – komentuje Leszek Miklas, prezes zarządu Ekstraklasa Live Park.

Rozstrzygnięcie konkursu ma nastąpić w pierwszym kwartale 2021 roku, natomiast umowa zacznie obowiązywać dopiero od początku kolejnego sezonu. Nowy partner technologiczny otrzyma jasno określone wytyczne oraz wzorce.

„Cały czas przyglądamy się różnorodnym platformom streamingowym, by wykorzystywać najlepsze światowe doświadczenia w naszym serwisie. Obserwujemy, jak się rozwija YouTube w wersji płatnej, za pośrednictwem którego można oglądać spotkania na żywo za opłatą abonamentową, zwłaszcza że od ponad roku współpracujemy z Google w ramach usługi One Box. Ważnym wzorcem jest dla nas NBA TV, który jest świetnie przemyślanym projektem od strony strategicznej. Chcielibyśmy też, by podobnie jak to robią Hiszpanie w LaLiga SportsTV, w przyszłości nasza platforma stała się serwisem, który pokazuje różne ligi i sporty, także niższe klasy rozgrywkowe i rywalizacje młodzieżowe” – komentuje Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasa SA.

„Na bieżąco analizujemy również rozwiązania stosowane przez inne konkurencyjne ligi, typu serwis Match Centre szkockiej SPFL czy platformy OTT uruchamiane przez kluby, np. Benfica Play. Oczywiście stale śledzimy też rozwój innych graczy z tej branży jak DAZN czy Viaplay. Wdrożone przez nich rozwiązania pokazują, że możemy wejść na jeszcze wyższy poziom z naszą platformą Ekstraklasa.TV. To dla nas bardzo ważny, przyszłościowy projekt i chcemy go dalej rozwijać tym bardziej, że nasze doświadczenia z OTT bazują nie tylko na naszym ligowym projekcie, ale również z portalami wideo-streamingowymi jak Dailymotion, który od sezonu 2015/16 pokazywał nasze mecze poza Polską” – dodaje Marcin Animucki.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak efektywnie korzystać z kart Multisport? Podpowiadamy!
Jak efektywnie korzystać z kart Multisport? Podpowiadamy!
Twój pracodawca oferuje Ci kartę Multisport? Jeśli się na nią zdecydujesz, to musisz o tym wiedzieć! Zobacz, w jaki sposób korzystać z niej, by było to dla Ciebie efektywne!
Jak efektywnie wykorzystać minimalistyczny design w materiałach promocyjnych twojej firmy?
Jak efektywnie wykorzystać minimalistyczny design w materiałach promocyjnych twojej firmy?
Przekonaj się, jak prostota i minimalizm mogą podkreślić twoją markę, przyciągnąć uwagę klienta i zwiększyć sprzedaż. Poznaj skuteczne metody wykorzystania minimalistycznego designu w materiałach promocyjnych.
Zarządzanie dostępem za pomocą nowoczesnych rozwiązań – przegląd możliwości oferowanych przez aplikację do zamków
Zarządzanie dostępem za pomocą nowoczesnych rozwiązań – przegląd możliwości oferowanych przez aplikację do zamków
Poznaj innowacyjne metody zarządzania dostępem za pomocą aplikacji do zamków. Dowiedz się o różnych możliwościach, które oferują te systemy bezpieczeństwa.
Ostatnie wpisy