Niedawno zakończony 2021 rok obfitował w ważne wydarzenia biznesowe w świecie sportu. Sprawdź, co się działo.
Najbardziej istotnym punktem biznesowym w polskim sporcie była konkurencja o prawa telewizyjne. Wyróżnić należy tu w szczególności platformę streamingową Viaplay, która po wykupieniu praw do Bundesligi poszła za ciosem i wkrótce zaczęła transmitować również Ligę Europy i Ligę Konferencji. Prawdziwym hitem były jednak prawa do angielskiej Premier League! Jeśli ktoś miał wątpliwości, że z Viaplay trzeba się liczyć, to ten ruch z pewnością je rozwiał.
Jeśli chodzi o poszczególnych polskich sportowców, to z pewnością warto wspomnieć o Idze Świątek. Poza sukcesami na korcie 20-latka niedawno została ambasadorką marki zegarków Rolex. W tematyce biznesu nie sposób pominąć także Roberta Lewandowskiego. Piłkarz Bayernu Monachium nieustannie rozwija swoje przedsięwzięcia, a ostatnio postanowił zainwestować w branżę gamingu, na skutek czego powstała seria limitowanych padów do gry.
W skali światowej największym echem odbiła się natomiast Superliga, która miała zrzeszyć kilka największych klubów piłkarskich w zamkniętych rozgrywkach. Krytyka ze strony opinii publicznej, a także – dość nieudolne – przedstawienie pomysłu przez Florentino Pereza sprawiły jednak, że projekt nie miał prawa dojść do skutku.
Zdj. główne: Fitsum Admasu/unsplash.com