Polecamy

NENT Group opanowuje polski rynek praw telewizyjnych. Premier League od sezonu 2022/23 tylko w Viaplay!

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Jeszcze nie zdążyła zadebiutować w naszym kraju, a już jest o niej głośno. Platforma streamingowa Viaplay, zarządzana przez koncern mediowy NENT Group, będzie od sezonu 2022/23 oficjalnym broadcasterem Premier League w Polsce! Wyłączne prawa do transmitowania najlepszych piłkarskich rozgrywek ligowych, w których występują na co dzień między innymi Łukasz Fabiański, Jan Bednarek, Jakub Moder czy Mateusz Klich, po blisko ćwierć wieku stracił na rzecz skandynawskiego konkurenta Canal+.

NENT Group przejmuje znaczące prawa telewizyjne

O ambitnych planach ekspansji NENT Group na polski rynek można było przekonać się już w listopadzie ubiegłego roku, gdy szwedzki koncern zakupił na wyłączność prawa do pokazywania przez najbliższe 4 lata piłkarskiej Bundesligi, której największą gwiazdą jest kapitan reprezentacji Polski – Robert Lewandowski. Po niespełna pół roku umowę przedłużono o taki sam okres obowiązywania, co oznacza, że przynajmniej do końca sezonu 2028/29 spotkania ligowe z udziałem Bayernu Monachium czy Borussii Dortmund nie będą dostępne w tradycyjnej telewizji (ostatnio Eleven Sports i Canal+), lecz jedynie za pośrednictwem nowoczesnej platformy streamingowej Viaplay. Jak się jednak okazało, to był dopiero początek pozyskiwania praw do transmisji prestiżowych wydarzeń sportowych przez Nordic Entertainment Group.

„Naszym celem jest zaprezentowanie każdego meczu – niezależnie czy będzie to spotkanie Bundesligi, Ligi Europy czy Ligi Konferencji – z najlepszym, profesjonalnym komentarzem w języku polskim” – zdradził w rozmowie dla portalu wirtualnemedia.pl Peter Norrelund, Chief Sports Officer w NENT Group.

Viaplay – wysokiej jakości piłka nożna i nie tylko

Prawdziwy szturm nowego na naszym krajowym podwórku podmiotu nastąpił tej wiosny, gdy NENT Group dumnie informowała o kolejnych porozumieniach w sprawie prezentowania na wyłączność w Polsce oraz kilku innych europejskich państwach Formuły 1, rozgrywek piłkarskich (Liga Europy, Liga Konferencji Europy, eliminacje MŚ 2022 w strefie afrykańskiej, Copa America 2024, mecze towarzyskie reprezentacji Brazylii i Argentyny, futbol kobiecy), golfowych (US Open), piłki ręcznej (DKB Handball-Bundesliga), koszykarskich (Euroliga Kobiet), darterskich (turnieje federacji PDC), a nawet snookerowych i bilardowych! Absolutnym majstersztykiem jest zaś niedawne przejęcie od Canal+ praw do transmitowania angielskiej Premier League aż przez sześć sezonów – od kampanii 2022/23 do 2027/28. To jedna z najpopularniejszych lig piłkarskich nie tylko nad Wisłą, ale i na całym globie. Wystarczy nadmienić, że według szacunków analityków ze SPORT+MARKT mecze angielskiej ekstraklasy na przestrzeni poprzedniego roku oglądało (przynajmniej przez moment) bagatela 4,7 miliarda ludzi, czyli więcej niż połowa całej populacji!

„To znaczący krok w ekspansji Viaplay. Premier League to bez wątpienia perła w koronie wśród aktywów sportowych. Nasza długoterminowe nastawienie, połączone z perspektywą wielu rynków, pozwala nam być bardzo silnym konkurentem w pozyskiwaniu najbardziej prestiżowych praw sportowych na świecie” – powiedział Anders Jensen, Prezes i CEO w NENT Group.

Viaplay w Polsce: Miesięczny abonament za 34 złote

Wielki debiut Viaplay w Polsce zaplanowano na wtorek 3 sierpnia. Cena miesięcznego abonamentu dla jednego użytkownika ma wynosić 34 złote, aczkolwiek nadawca szykuje promocję na początek. Nie wiadomo natomiast, co dokładnie będzie zawierał taki pakiet.

Atutem platformy Viaplay będzie możliwość odtwarzania wykupionych treści na komputerach (PC i Mac), urządzeniach mobilnych, smartfonach i tabletach (systemy Android i iOS), telewizorach z funkcją Smart TV (marki Samsung, LG, Panasonic, Sony, Philips, TCL), konsolach do gier (PlayStation 4 i 5, Xbox One) oraz urządzeniach do streamingu (Chromecast, Apple TV, Nvidia Shield).

Foto wyróżniające: Tony McArdle / Everton FC via Getty Images Sport

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Azjatycka ekspansja na europejski futbol trwa. Chiny umacniają się na prowadzeniu
Azjatycka ekspansja na europejski futbol trwa. Chiny umacniają się na prowadzeniu
Chińskie marki coraz chętniej promują europejski futbol. Czy dzięki temu rozgrywki Starego Kontynentu będą mieć charakter globalny?
PKO Bank Polski i marka LOTTO pozostaną sponsorami piłkarskiej Ekstraklasy
PKO Bank Polski i marka LOTTO pozostaną sponsorami piłkarskiej Ekstraklasy
PKO Bank Polski oraz Totalizator Sportowy LOTTO przedłużyły o dwa lata kontrakty sponsorskie z Ekstraklasą. „Przedłużenie kontraktów odbieramy jako wysoką ocenę wystawioną przez partnerów i wiarę w możliwości zapewnienia im jeszcze większej promocji” – mówi Marcin Animucki, Prezes Zarządu Ekstraklasa S.A.
Targi fitness i wellness w zgrywalizowanej formule. FIWE 2022 Sex Battle już we wrześniu 2022
Targi fitness i wellness w zgrywalizowanej formule. FIWE 2022 Sex Battle już we wrześniu 2022
Na uczestników czekają nie tylko bogata strefa wystawiennicza, ale też liczne wydarzenia towarzyszące: walki na żywo, zawody sportowe, pokazy mody sportowej i spotkania z ekspertami, ale również specjalnie przygotowane strefy – dla kobiet i mężczyzn.
Tagi
Ostatnie wpisy