Polska koszykówka zyskała w tym miesiącu możnego sponsora, dzięki któremu rozwój tej popularnej dyscypliny w naszym kraju może znacząco przyspieszyć. Bank Pekao S.A. będzie wspierał od sezonu 2021/2022 wszystkie kadry narodowe w koszykówce – zarówno klasycznej, jak i trzyosobowej!
Nawiązanie współpracy w obszarze sponsoringu sportowego z jednym z czołowych banków nad Wisłą to ogromny sukces Polskiego Związku Koszykówki, którego kierownictwo było w ubiegłych latach nierzadko krytykowane za sposób zarządzania związkowymi finansami. Tymczasem w dobie pandemii udało się pozyskać stabilnego oraz renomowanego sponsora, który mocno zaangażuje się we wspieranie wszystkich reprezentacji Polski kobiet i mężczyzn, kadr narodowych w koszykówce 3×3, rozgrywek ligowych organizowanych przez PZKosz (m.in. Energa Basket Liga, Energa Basket Liga Kobiet, Suzuki 1 Liga Mężczyzn, Suzuki Puchar Polski kobiet i mężczyzn), a nawet zabawy w Menedżera Energa Basket Ligi!
„Bardzo cieszymy się, że możemy przywitać Bank Pekao S.A. w gronie sponsorów polskiej koszykówki. Pozyskanie tak dużego i ważnego partnera z wielkimi tradycjami jest dowodem na to, że nasza dyscyplina rozwija się, jest coraz bardziej popularna. Przyczyniają się do tego sukcesy kadr narodowych, a także powiększający się potencjał rozgrywek ligowych na każdym szczeblu. Zbliżające się ogromne sportowe emocje będziemy przeżywać wspólnie z Bankiem Pekao S.A, oficjalnym bankiem polskiej koszykówki” – skomentował Radosław Piesiewicz, Prezes Polskiego Związku Koszykówki i Polskiej Ligi Koszykówki.
Umowa zacznie obowiązywać od sezonu 2021/22. Na jej mocy logotyp Banku Pekao S.A. będzie eksponowany na bandach wokół parkietów i boisk, na strojach sędziów głównych, a także podczas wydarzeń medialnych.
„Ogłoszone dziś partnerstwo ma dla nas szczególne znaczenie. Chcemy angażować się w sponsoring polskiego sportu, a koszykówka jest dyscypliną, która ma przed sobą ogromne perspektywy. Nasza reprezentacja osiąga coraz lepsze wyniki. W ostatnim czasie polscy koszykarze udowodnili w jak świetnej są formie, dlatego nie mam wątpliwości, że warto na nich postawić. Wierzę, że przed nami wiele wspólnych sukcesów i sportowych emocji. Cieszy mnie również fakt, że dzięki temu partnerstwu dotrzemy do młodych ludzi, czyli kluczowej grupy odbiorców, zgodnie z założeniami nowej strategii Banku Pekao” – powiedział Leszek Skiba, Prezes Zarządu Banku Pekao S.A.
Bank Pekao rozszerzył w ten sposób zakres sponsorowanych dyscyplin sportowych. Do tej pory marka była kojarzona głównie z turniejem tenisowym Pekao Szczecin Open, który dwukrotnie otrzymał od ATP tytuł najlepszego challengera na świecie. Bank finansował również ekstremalną wyprawę Andrzeja Bargiela (K2 Ski Challenge) oraz znalazł się w gronie sponsorów UEFA EURO 2012.
Bank Pekao S.A. należy do grona czołowych instytucji finansowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest największym bankiem korporacyjnym oraz liderem segmentu private banking w Polsce, a wśród banków uniwersalnych zajmuje drugie miejsce (za PKO Bank Polski). Obecnie obsługuje już ponad 5,7 mln klientów. Od 1998 roku Bank Pekao S.A. jest notowany na warszawskiej GPW i uczestniczy w indeksach WIG 20, WIG, MSCI EM, Stoxx Europe 600 oraz FTSE Developed.
Zdjęcie wyróżniające: Andrzej Romański, PLK.pl / CC BY-SA 3.0 via Wikimedia Commons