Szukając wysokiej jakości odzieży sportowej nie trzeba sięgać po wyroby znanych światowych marek. Dobrą alternatywą dla nich są ubrania renomowanych polskich firm, takich jak 4F, Outhorn czy Brubeck.
To popularna marka odzieży oraz akcesoriów sportowych, która należy do spółki OTCF (specjalizuje się w tworzeniu, produkcji oraz sprzedaży ubrań i gadżetów sportowych zarówno dla prywatnych konsumentów, jak i dla sportu zawodowego). Ich oferta obejmuje odzież służącą do treningu, jak i do codziennego noszenia. Marka 4F od 2008 roku współpracuje z Polskim Komitetem Olimpijskim, tworząc stroje startowe i reprezentacyjne na letnie i zimowe igrzyska.
Aktualnie ma ponad 200 sklepów detalicznych i powyżej 160 stoisk partnerskich w całej Polsce. Sklepy marki można znaleźć również na Słowacji, Litwie, Łotwie, w Czechach oraz Rumunii. 4F jest dostępna także w ponad 30 krajach poprzez sieć sprzedaży hurtowej. W wyroby firmy można się zaopatrzyć w ponad 600 multibrandowych sklepach na całym świecie.
Jaka jest jej historia? W 2003 roku Horn Partner, czyli dzisiejsze OTCF, rozpoczęło sprzedaż detaliczną i otworzyło pierwsze sklepy ze sportową odzieżą pod nazwą 4Fun. W 2007 roku została zmieniona na 4F Sport Performance, a w 2010 – na 4F. W 2016 roku marka rozpoczęła działalność poza granicami naszego kraju, otwierając sklepy w Czechach, Rumunii oraz na Łotwie i Słowacji. W 2017 roku powstał dziecięcy brand 4F Junior, a rok później – profesjonalna marka 4F PROteam.
4F od ponad 14 lat jest partnerem profesjonalnego sportu. W 2007 roku rozpoczął współpracę z Polskim Związkiem Narciarskim. W 2010 roku podpisał kontrakt z Polskim Związkiem Biathlonu, w 2013 roku – z Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki, w 2014 – Polskim Związkiem Łyżwiarstwa Szybkiego, w 2017 – ze Związkiem Piłki Ręcznej, w 2018 – Słowackim Związkiem Biathlonu, a w 2019 – Czeskim Związkiem Narciarskim i Litewskim Związkiem Lekkiej Atletyki.
To założona w 1996 roku marka oferująca odzież oraz akcesoria sportowe. Jest to pierwsza firma wspomnianej powyżej spółki OTCF. Posiada 10 sklepów stacjonarnych zlokalizowanych w Krakowie, Kielcach, Rumi, Lublinie, Wrocławiu, Rzeszowie, Sosnowcu, Gdańsku oraz Rzgowie. Marka dysponuje również sklepem internetowym. Początkowo wyroby Outhorn dostępne były wyłącznie dla odbiorców hurtowych takich jak sklepy Auchan czy Tesco. Z czasem, zaczęły się pojawiać w ofercie multibrandowych sklepów sportowych na terenie całego kraju.
W 2015 roku marka przeszła rebranding. Zmianie uległa strategia komunikacyjna oraz logo. Dodatkowo asortyment Outhorn został zwiększony dwukrotnie. W 2016 nastąpiła ponowna zmiana logotypu. Obecny piktogram symbolizuje ruch, aktywność oraz pozytywną energię. W 2017 roku marka Outhorn zadebiutowała na polskim rynku w ramach własnej sieci.
Jaka jest jej grupa odbiorców? Są to aktywne kobiety i mężczyźni w przedziale wiekowym od 20 do 40 roku życia. Asortyment marki obejmuje odzież służącą do amatorskiego uprawiania sportu i noszenia na co dzień. Coś dla siebie znajdą tu zarówno miłośnicy jazdy na rowerze, jak i zwolennicy trekkingu czy zajęć fitness.
Marka Brubeck jest liderem na rynku odzieży termoaktywnej w naszym kraju. Jej wyroby produkowane są w Zduńskiej Woli – mieście o historycznej tradycji tkactwa. Dzięki temu możliwa jest 100% kontrola nad procesem produkcji – od tworzenia przędzy, aż po pakowanie gotowej odzieży. Wyroby Brubeck są dostępne w sklepach z odzieżą sportową zarówno w Polsce, jak i na terenie Europy. Asortyment marki obejmuje funkcjonalną, termoaktywną odzież sportową i outdoorową, a także wełnianą i bawełnianą bieliznę bezszwową.
Zdjęcie wyróżniające: Igor Golovniov / SOPA Images / LightRocket via Getty Images