Polecamy

Nowe trendy w benefitach sportowych – czy niedługo dotrą do Polski?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Sportowe benefity w formie kart abonamentowych pozwalających na korzystanie z tysięcy różnego rodzaju obiektów sportowych na terenie całego kraju to drugi po opiece medycznej najpopularniejszy w Polsce benefit pracowniczy. Obecnie korzysta z niego ponad milion pracowników z rozmaitych branż. Jakie są trendy w benefitach sportowych i czy jest szansa, że w najbliższym czasie dotrą one do Polski? W dzisiejszym artykule bierzemy to zagadnienie pod lupę.

Badania nad benefitami pracowniczymi

Kwestię benefitów pracowniczych postanowiła zbadać firma Grant Thornton. Jak pokazują wyniki przeprowadzonych przez nią analiz, w marcu oraz kwietniu 2019 roku różnego rodzaju pakiety sportowe oferowało 44% rodzimych pracodawców. Jak to wygląda w obliczu panującej aktualnie pandemii? Wszelkiego rodzaju wydatki na benefity związane ze sportem można z łatwością zmodyfikować, nie zmniejszając ich atrakcyjności. Zaoszczędzone w ten sposób środki mogą zostać przeznaczone na wsparcie pracowników w najbliższych latach.

W ostatnich latach dało się w Polsce zaobserwować wzrost popularności kart sportowych. Jeżeli chodzi o kraje zachodnie, gdzie moda na aktywność fizyczną zaczęła się ponad 30 lat temu, do czynienia mamy aktualnie ze zmianami w indywidualnych upodobaniach oraz wymaganiach osób uczęszczających do klubów fitness i siłowni. Związane jest to głównie z powszechnym dostępem do nowych technologii. Obecnie niemalże każdy posiada smartfon z dostępem do internetu. Nie dziwi zatem, że ich użytkownicy coraz chętniej korzystają z rozmaitych rozwiązań pozwalających na monitorowanie informacji na temat postępów treningowych oraz stanu zdrowia.

Warto wspomnieć tutaj między innymi o aplikacji Peloton, która umożliwia przeprowadzenie treningu w domowym zaciszu wraz z przyjaciółmi. Całość odbywa się z wykorzystaniem podłączonych urządzeń, takich jak bieżnia czy rowerek stacjonarny. Kolejna godna uwagi propozycja to aplikacja ClassPass, która gromadzi informacje na temat poszczególnych klubów sportowych, dając użytkownikom możliwość wyboru lokalizacji oraz instruktora w modelu pay-per-entry lub on-demand, bez konieczności wiązania się z daną placówką kilkumiesięcznym czy kilkuletnim abonamentem.

Zmiany na rynku konsumenckim

Panująca aktualnie pandemia koronawirusa przyczyniła się do ogromnych zmian na rynku konsumenckim. Chwilowe zamknięcie obiektów sportowych oraz praca zdalna przyczyniły się do rozwoju nowych trendów w zakresie aktywności fizycznej. Przykładem mogą być wspomniane powyżej benefity sportowe. Obecnie, poza czołowymi firmami świadczącymi tego typu usługi, takimi jak chociażby OK System czy Benefit System, na rynku działają również firmy, które postanowiły skorzystać ze zmieniających się preferencji użytkowników. Mowa tutaj między innymi o FitAdept, łączącej ze sobą użytkowników oraz instruktorów, pozwalając na realizację treningów personalnych – czy to w domu, czy w plenerze. Warto wspomnieć tutaj także o Gymsteer, czyli platformie dającej dostęp do ponad 700 obiektów sportowych na zasadzie on-demand. Oba przedsiębiorstwa w okresie pandemii bardzo się rozwinęły dzięki korzystnej cenowo, niezwykle elastycznej ofercie oraz technologii bazującej na dedykowanej aplikacji, bez konieczności korzystania z tradycyjnych kart i terminali oraz podpisywania pisemnych deklaracji.

Jak pokazują wyniki badań MultiSport Index Pandemia, które przeprowadzone zostały przez firmę Kantar na zlecenie Benefit Systems, 43% respondentów potwierdza, że na skutek pandemii znacząco ograniczyło aktywność fizyczną. Z kolei co trzeci badany tradycyjne ćwiczenia na siłowniach czy w klubach fitness zastąpił treningami w domowym zaciszu z wykorzystaniem specjalnych aplikacji czy dostępnych w sieci filmików instruktażowych.

Polacy tęsknią za aktywnością fizyczną.
A Wy?

Opublikowany przez Raz Dwa Fitness Poniedziałek, 1 czerwca 2020

Zdjęcie wyróżniające: Freepik

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Grupa LOTOS i Carrefour Polska w gronie sponsorów Tour de Pologne
Grupa LOTOS i Carrefour Polska w gronie sponsorów Tour de Pologne
Grupa LOTOS i Carrefour Polska nadal będą sponsorować największy i najbardziej prestiżowy wyścig kolarski w Polsce – Tour de Pologne. „To dla nas ogromne wyróżnienie, że wspólnie możemy tworzyć to przedsięwzięcie” – mówi Kinga Fedorowska, dyrektor do spraw marketingu w Grupie LOTOS.
Franczyza – czym jest i kiedy opłaca się założyć taki biznes?
Franczyza – czym jest i kiedy opłaca się założyć taki biznes?
Czy rozważyć franczyzę jako model biznesowy? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w tym artykule.
Jak odkryć ukryte przekazy w swoich marzeniach?
Jak odkryć ukryte przekazy w swoich marzeniach?
Zgłęb tajemnice swoich snów i naucz się odczytywać ukryte przekazy, które mogą ukrywać się w twoich marzeniach. Dowiedz się, jak sen może wpływać na twoje życie codzienne.
Ostatnie wpisy