Pole golfowe to jedno z tych miejsc, które umożliwia aktywne spędzanie czasu i prowadzenie rozmów biznesowych.
Sport, szczególnie golf, to jedna z tych aktywności, które pozwala na prowadzenie rywalizacji i rozmów biznesowych. Na tę kwestię składa się fakt, że ta dyscyplina sportowa należy do grupy ekskluzywnych i luksusowych, a zarazem wciąż niszowych, szczególnie w Polsce.
Inwestycja w budowanie pól golfowych oraz prowadzenie konkretnych wydarzeń na ich terenie to możliwość realizowania zarówno pasji, jak i ambicji biznesowych, Warunki panujące na najpopularniejszych i najlepiej skonstruowanych obiektach sportowych pozwalają na rozgrywanie swobodnej gry, rywalizowanie oraz tworzenie nowych współpracy.
Kontakt na polu golfowym i przyjazna atmosfera panująca wokół samego spotkania umożliwia połączenie codziennych pasji, aktywności fizycznej czy hobby oraz biznesu, czyli środowiska pracy. Sport w tym przypadku staje się swoistym łącznikiem między potrzebami biznesowymi i rozrywką czy relaksem. Szansa rozwoju obu tych dziedzin ma na przestrzeni wielu innych dyscyplin sportowych lub aktywności bardzo duży potencjał, który w Polsce jest już nie tylko zauważalny, ale także nie wykorzystywany.
Wśród zainteresowanych pracą, sportem, rozwojem i biznesowym potencjalnym biznesowych spotkań i rozmaitych wydarzeń na polu golfowym są nie tylko inwestorzy budujący tego typu obiekty, ale także lokalne samorządy, mniejsze przedsiębiorstwa, jak i najwięksi kontrahenci w kraju. W środowisku obserwuje się zależność między właścicielami pól golfowych a ich zawodowymi inwestycjami.
W związku z tym, że golf wymaga i generuje duże nakłady finansowe, osoby z nim związane operują równie dużymi kwotami pieniędzy, ale nie jest to najważniejsza kwestia. Sprzyjające współpracy i nawiązywaniu kontaktów warunki świetnie tworzą się zarówno między doświadczonymi zawodnikami, jak i biznesmenami o mniejszych i większych zarobkach.
Zalety związane z nawiązywaniem kontaktów biznesowych czy budowaniem pozytywnych relacji z kontrahentami to przede wszystkim w golfie poziom integracji, jaki daje rozegranie kilkugodzinnej partii. Rozgrywka golfowa w kontekście biznesowym pozwala na spontaniczność, odpoczynek, pokazanie swojego charakteru i rozrywkę, która w warunkach sali konferencyjnej jest nie do osiągnięcia.
Oprócz indywidualnych spotkań i prywatnych rozgrywek golfowych sport daje możliwość tworzenia większych wydarzeń, które promują samą dyscyplinę i ułatwiają zawieranie nowych kontaktów. Jedną z tego typu imprez jest organizowany pod Warszawą PB Cup.
Turniej golfowy, w którym bierze udział każdego roku ponad 100 zawodników z całego kraju, łączy graczy golfowych i biznesowych partnerów. W tegorocznej edycji wzięli udział między innymi: Marek Michałowski, przewodniczący rady nadzorczej Budimeksu i prezes Polskiego Związku Golfa (PZG), Jacek Socha, partner PwC i wiceprezes ds. finansowych PZG, a także Jarosław Sroka, członek zarządu Kulczyk Investments i prezes PGA Polska. Tego typu wydarzenia pozwalają na realizowanie indywidualnych potrzeb i ambicji związanych z pracą zawodową, sportem oraz promocją golfa w Polsce.
Zdjęcie główne: Kindel Media/pexels.com