Nową ofertą na rynku benefitów sportowych jest projekt Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń. Czy karta PZU Sport będzie atrakcyjna dla potencjalnych klientów?
Popularność kart sportowych oraz dodatkowych benefitów dla pracowników różnych firm to standard, który dotyczy większości dużych przedsiębiorstw w Polsce. Raport stworzony przez Instytut Staszica wykazał, że rynek tzw. świadczeń pozapłacowych rozwija się z każdym rokiem, a liczba pracodawców oferujących tego typu usługi to prawe 90%. Opublikowane statystyki pokazują, że w Polsce w 2018 roku wartość całego sektora wynosiła ponad 12 miliardów złotych. Kwota ta jest zbliżona do szacowanych wydatków, jakie ponosi państwo w zakresie wymiaru sprawiedliwości czy administracji publicznej.
Oferta PZU Sport będzie dużą konkurencją dla operatorów powszechnie znanych wśród użytkowników, takich jak Benefit Systems czy Medicover Sport. Jak podkreśla redaktor naczelna Gazety Wyborczej, wejście PZU na rynek benefitów pracowniczych może przede wszystkim być interesujące dla spółek państwowych, które chętnie zamienią prywatne przedsiębiorstwa na rodzimą firmę.
Powszechny Zakład Ubezpieczeń nie pierwszy raz bierze udział w przedsięwzięciach mających na celu promowanie zdrowego trybu życia oraz wspieranie sportu w kraju. Jedną z popularniejszych działalności jest praca Fundacji PZU, która zajmuje się promocją profilaktyki zdrowotnej, pomocą osobom niepełnosprawnym (w tym sportowcom), propagowaniem zdrowego trybu życia oraz bezpieczeństwem podczas codziennych aktywności fizycznych.
Firma organizuje też sportowe wydarzenia i akcje marketingowe, takie jak Maraton Warszawski czy „10 lat dłużej”. Państwowe przedsiębiorstwo jest również zaangażowane w edukacyjne programy społeczne, które zachęcają Polaków do aktywności fizycznej, troski o zdrowie i zbilansowanego odżywiania. Kolejnym przedsięwzięciem jest aktywacja sportowej karty fitness PZU Sport.
Według obowiązujących przepisów prawa, konkretna placówka może podpisać umowę z więcej niż jednym właścicielem kart sportowych. Oznacza to, że uczestnicy mogą korzystać z tych samych siłowni, klubów fitness, kortów czy boisk, posiadając ofertę od innych operatorów. Karta PZU Sport będzie działać w ten sam sposób, jednak z medialnych doniesień wynika, że oferta składana przez państwową spółkę jest znacznie korzystniejsza finansowo dla przedsiębiorstw.
Według właścicieli ośrodków sportowych na jednorazowym wejściu z nowym operatorem klub może zarobić nawet do 30% więcej niż dotychczas u komercyjnego sprzedawcy. Taka oferta może znacznie zwiększyć zainteresowanie przedsiębiorstw i zbudować popularność usługi. Nowy projekt PZU oferuje rozbudowane usługi dla uczestników, zaś pracodawcom pozwala na zaoferowanie sportowej karty wszystkim pracownikom, bez względu na typ podpisanej umowy pracowniczej.
Klubowicze, którzy skorzystają z nowej oferty PZU Sport, uzyskają dostęp do najpopularniejszych oraz najlepiej wyposażonych obiektów sportowych w swoim regionie. Do tej pory udostępniono informacje o podjętych współpracach z lokalnymi basenami, siłowniami, klubami fitness, szkołami tanecznymi, centrami wspinaczkowymi czy klubami zajmującymi się nauką sztuk walki w całej Polsce. Do fizycznej karty stworzono także specjalną aplikację, dzięki której użytkownicy będą mogli śledzić swoją aktywność, a w razie potrzeby użyć jej jako wejściówki, gdy zapomną identyfikatora z domu. Nowoczesny system pozwoli też obsłudze pracującej w ośrodkach sportowych swobodnie sprawdzać uprawnienia, generować miesięczny raport wejść oraz akceptować bądź odrzucać prośbę o rezerwację terminu zajęć.
Opublikowany przez Life polska info Niedziela, 28 marca 2021
Foto wyróżniające: Freepik
PZU Sport – porazka. Mało klubów, te,które są nie wiedzą,jak to działa. Mam kartę od stycznia, a na początku stycznia dostałam informację od kilku klubów, które widnieje w aplikacji, że oni z tego nie korzystają, że to pomyłka.
Poza tym karta jest droższa od pozostałych kart.