Skoki narciarskie od zarania dziejów stanowią jedną z najchętniej oglądanych dyscyplin sportowych, w związku z czym naturalnie przyciągają wielu wpływowych sponsorów. Które marki zdecydowały się wesprzeć finansowo skoczków?
Choć można oczywiście temu zaprzeczać, to faktem jest, że profesjonalnym sportem rządzi obecnie pieniądz. Zarówno odpowiedni sprzęt, jak i przygotowanie fizyczne wymagają bowiem niebagatelnych nakładów finansowych. W tej kwestii na pierwszy plan wysuwają się właśnie sponsorzy. Pomimo że na co dzień nie są oni tak widoczni dla przeciętnego kibica jak zawodnicy czy szkoleniowcy, to w ostatecznym rozrachunku mają kluczowy wpływ na świat sportu. Oto lista firm, które zza kulis wspierają najlepszych skoczków narciarskich.
Prawdopodobnie najważniejszy i najbardziej rozpoznawalny sponsor reprezentacji Polski w skokach. Można wręcz pokusić się o stwierdzenie, że firma Lotos od dłuższego czasu jest „twarzą” skoków narciarskich w naszym kraju. Zaangażowanie marki w popularną dyscyplinę sportową jest na tyle duże, że od 2005 roku organizowany jest cykl zawodów dla młodych adeptów skoków o nazwie Lotos Cup.
Austriacki odpowiednik naszego Lotosa – znaczek firmy OMV zajmującej się produkcją paliw możemy regularnie oglądać na strojach nie tylko austriackich zawodników, ale również m.in. Norwegów. Dzięki skokom narciarskim OMV zdecydowanie zalicza się do najbardziej rozpoznawalnych firm w swojej branży.
Kolejna polska marka na naszej liście. Znana firma odzieżowa 4F zyskała międzynarodową popularność w dużej mierze dzięki naszym skoczkom narciarskim. Aktualnie marka udziela się jako jeden z nadrzędnych sponsorów Turnieju Czterech Skoczni i nie tylko – stroje ze znaczkiem 4F przywdziewają również zawodnicy z Czech.
Jako główny sponsor reprezentacji Niemiec Viessmann bez dwóch zdań musiał znaleźć się w tym zestawieniu. Co ciekawe, firma wspiera nie tylko krajowych skoczków, ale również sportowców uprawiających inne dyscypliny stricte zimowe. Kolejną ciekawostkę stanowi zaś fakt, że jakiś czas temu współpracę z Viessmannem rozpoczął utalentowany polski skoczek Paweł Wąsek.
Redbull to prawdopodobnie najbardziej rozpoznawalna marka napojów energetycznych na świecie z wyjątkowo chwytliwym mottem, którego nikomu nie trzeba przypominać. Logo tego sponsora mogliśmy wielokrotnie oglądać m.in. na kaskach austriackich legend – Thomasa Morgensterna i Gregora Schlierenzauera, a od niedawna również Tomasza Pilcha.
Jaskrawożółte narty marki Fischer mają szansę przejść do historii jako ulubiony sprzęt skoczków, bowiem stanowią one nieodłączny element niemal każdej reprezentacji. Na ten moment nie ma większego znaczenia, czy oglądamy zmagania mężczyzn, czy też kobiet – narty Fischera muszą być!
Marka, której nie trzeba przedstawiać. Adidas przed laty powstał przede wszystkim z myślą o aktywności fizycznej, więc nie może dziwić fakt, że udziela się również na tym polu. Wśród sportowców najchętniej wspieranych przez tę firmę znajdują się skoczkowie narciarscy – do niedawna byli to zwłaszcza Norwegowie, ale aktualnie stroje marki Adidas najczęściej przywdziewają reprezentanci Niemiec.
Zdj. główne: Todd Trapani/unsplash.com