Pozycjonowanie to wieloetapowy i długi proces, który można podzielić dwa warianty.
Pierwszym jest standardowe pozycjonowanie na ogólnokrajowe frazy kluczowe, a drugim pozycjonowanie lokalne, które z kolei jest nastawione na zwiększenie widoczności danego punktu stacjonarnego wyłącznie w ujęciu lokalnym, np. w mieście, województwie, powiecie lub regionie, w tym na promocję miejsc, które można odwiedzić osobiście np. podczas wizyty w danym mieście.
Niewielu przedsiębiorców ma świadomość tego, jak bardzo ważne jest pozycjonowanie wizytówek Google i dlaczego powinno to być pierwsze działanie marketingowe tuż po założeniu własnej firmy, w tym punktów usługowych czy handlowych.
Standardowe pozycjonowanie polega na zwiększeniu widoczności wybranej witryny w wyszukiwarce Google pod konkretne frazy kluczowe, takie jak:
Wpisanie przez internautę jednego z tych wyrażeń w polu wyszukiwania Google z reguły daje odpowiednie wyniki w stosunku do jego oczekiwań. Na frazę “sklep damska odzież” z pewnością w SERP (Search Engine Results Page) wyświetlą się sklepy on-line z asortymentem zawierającym damskie ubrania, a po wpisaniu frazy “laptopy dla graczy” – sklepy, w których znajdziemy między innymi przenośne komputery gamingowe. Warto wiedzieć, że wyniki będą obejmowały wyłącznie sklepy on-line. Nie bez powodu pozycjonowanie Idosell i innych CMS-ów się opłaca.
Pozycjonowanie lokalne ma zupełnie inną charakterystykę. Zazwyczaj internauta wpisuje wraz z frazą nazwę miasta bądź też algorytm wyszukiwarki Google samodzielnie przedstawia odpowiednie wyniki. Przykładami lokalnych fraz kluczowych są:
Jak widać, internauta, który poszukuje konkretnego punktu usługowego lub lokalu, zazwyczaj łączy daną frazę kluczową z nazwą miasta bądź regionem czy województwem. Z wyników z pewnością najbardziej zainteresują go punkty, które może odwiedzić osobiście.
Właśnie z tego powodu w SERP na samej górze znajdziemy mapę Google z zaznaczonymi punktami stacjonarnymi (wizytówki Google Moja Firma) najbliżej miejsca wyszukiwania, a pod spodem listing witryn.
Co ciekawe, do wizytówki w Google nie musisz mieć własnej strony – efektami wyszukiwania w mapach Google jest bowiem sama wizytówka, a na niej znajduje się ewentualny odnośnik do strony WWW.
Skoro już wiesz co to jest SEO, powinieneś również zastanowić się nad jego zleceniem odpowiedzialnej agencji interaktywnej SEO. Na rynku znajduje się wiele firm realizujących tego typu usługę. Jedne są godne zaufania i z wieloletnim stażem na rynku, a inne początkujące i prowadzone przez hobbystów. Podczas wyboru odpowiedniej firmy, weź pod uwagę zarówno jej zalety, jak i wady, które ułatwią prawidłową selekcję.
zdj. główne: Edgar Moran/unsplash.com
Zgadzam się, że pozycjonowanie potrafi być ciężkie i uporczywe ale w efekcie jednak opłacalne. Każdy proces pozycjonowania zaczyna się od audytu seo aby wychwycić problemy na stronie warte skorygowania ale aby też twoja strona była jak najbardziej przystępna dla nowych klientów. Pozycjonowanie sklepów https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-sklepow/ potrafi być na prawdę uciążliwe nieraz a to ze względu na ogromną konkurencje we wszystkich juz teraz branżach.
To całe lokalne pozycjonowanie to jest bajka! Potrzebowałem pomocy przy promocji sklepu z elektroniką, dlatego umówiłem się na jeden z tych bezpłatnych audytów. Wstępnie jakoś nie mogłem się przekonać, ale ostatecznie postawiłem wszystko na jedną kartę i obecnie agencja dba o pozycjonowanie na Olsztyn strony internetowej mojego sklepu. Można zobaczyć różnicę gołym okiem, zdecydowanie na plus i oczywiście cieszy mnie to niezmiernie. Niby lokalnie wydaje się prościej, niż konkurując ze wszystkimi wyjadaczami w otwartej przestrzeni, jednak po to jest ofiarowana pomoc, aby z niej korzystać.