Postępująca profesjonalizacja rozgrywek zaplecza PKO BP Ekstraklasy powoduje, że pierwszoligowe kluby mogą liczyć na coraz atrakcyjniejsze umowy sponsorskie. W tym tygodniu GKS Tychy poinformował o pozyskaniu nowego sponsora głównego, którym zostały zakłady bukmacherskie Superbet. Z kolei kilka dni wcześniej Radomiak Radom przedłużył współpracę z Totalizatorem Sportowym, a Chrobry Głogów przez kolejny rok będzie wspierany przez lokalny oddział PSS Społem.
Walczące o awans do najwyższej klasy rozgrywkowej GKS Tychy (aktualnie 4. miejsce w tabeli) oraz Radomiak Radom (6. lokata) to przykłady klubów, które na przestrzeni ostatnich lat zaliczyły znaczący progres nie tylko pod względem sportowym, ale także finansowym. Rozwój w każdym z tych obszarów przekłada się między innymi na zainteresowanie prestiżowych partnerów biznesowych, o czym jeszcze do niedawna pierwszoligowcy nie mieliby prawa marzyć. Tymczasem owocna kooperacja Radomiaka z Totalizatorem Sportowym – jednym z największych mecenasów sportu w naszym kraju – trwa już prawie cztery lata i będzie nadal kontynuowana.
Totalizator Sportowy i Radomiak kontynuują współpracę! 🤝🔝
Więcej 👉 https://t.co/TRM4CIBtzc#GramyRazem | @_1liga_ | @totalizator_sp pic.twitter.com/w8qlwKpoTe
— RKS Radomiak Radom (@1910radomiak) March 1, 2021
Znaczącego sponsora głównego pozyskał również GKS Tychy, który na najbliższe półtora roku związał się z firmą Superbet – rosnącym w siłę legalnym bukmacherem. Umowa zakłada jednak możliwość przedłużenia współpracy o kolejne lata, a także zwiększenie finansowania w przypadku awansu Tyszan do PKO BP Ekstraklasy, co w chwili obecnej wydaje się prawdopodobnym scenariuszem. W ramach kontraktu bukmacher zagwarantował sobie miejsce na koszulkach pierwszej drużyny „Trójkolorowych”, a także branding stadionu, klubowego autokaru oraz udział we wspólnych akcjach dla kibiców, zwłaszcza w obrębie mediów społecznościowych i aplikacji mobilnej Superbetu.
„Podpisujemy umowę dzięki której wspierać będziemy pretendenta do grona najlepszych. My także jesteśmy takim pretendentem. Zainwestowaliśmy w kampanię telewizyjną i w kanale cyfrowym, działania z influencerami, social media marketing i systematycznie ulepszamy produkt, który zyskuje coraz większą sympatię użytkowników. Teraz rozszerzamy także nasze portfolio sponsoringowe. Jesteśmy na pięknym stadionie, klub jest dobrze zorganizowany, a drużyna ma potencjał. Liczymy na udaną współpracę” – powiedział Adam Lamentowicz, Country Manager Superbet w Polsce.
„Współpraca z Superbetem to nie tylko zastrzyk finansowy i działania na polu marketingowym. Mamy nadzieję, że także kolejny element który wpłynie na morale drużyny i wszystkich ludzi w klubie. Mamy znakomitą passę sportową, a teraz także sukces organizacyjny. To dobre warunki, aby mierzyć wysoko. Rozmowy z przedstawicielami nowego sponsora przebiegły bardzo sprawnie. Myślę że obie strony wykazały się determinacją i profesjonalizmem. To dobry prognostyk” – podsumował Leszek Bartnicki, prezes GKS Tychy SA.
Na zdjęciu wyróżniającym: Wnętrze Stadionu Miejskiego w Tychach; foto: Tomaszek tomaszek / Wikipedia