Polecamy

Siłownia – dobry pomysł na własny biznes

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Panujący już od kilku lat trend na zdrowy styl życia i dbanie o wysportowaną sylwetkę mocno napędził koniunkturę w branży fitness, która do momentu wybuchu pandemii koronawirusa była jednym z najszybciej rozwijających się sektorów polskiej gospodarki. Potencjał na dalszy wzrost krajowego rynku wciąż jest jednak duży, ponieważ z usług siłowni i klubów fitness korzysta około 4 miliony Polaków, czyli nieco ponad 10% całej populacji. To powoduje, że wielu prywatnych przedsiębiorców rozważa rozpoczęcie działalności właśnie w tym obszarze.

Franczyza – sprawdzony model biznesowy

Inwestycja we własną siłownię nie wymaga zbyt wygórowanych nakładów finansowych – próg wejścia do tego biznesu oscyluje bowiem w granicach kilkudziesięciu tysięcy złotych. Za tą kwotę można już wynająć odpowiedni lokal spełniający wszystkie zasady sanitarne zawarte w aktualnie obowiązującym rozporządzeniu Ministerstwa Zdrowia, zakupić lub wziąć w leasing profesjonalny sprzęt do ćwiczeń oraz zatrudnić wykwalifikowanego trenera personalnego.

Początkowe koszty mogą stać się jeszcze niższe, jeśli zdecydujemy się na coraz popularniejszy w branżach usługowych model franczyzowy. Początkujący przedsiębiorca może wtedy liczyć na pokaźne wsparcie ze strony franczyzodawcy w wielu aspektach prowadzenia działalności gospodarczej. Oprócz sprawdzonego know-how, otrzymuje także solidne zaplecze marketingowe (identyfikacja wizualna, kampanie i materiały promocyjne, czy też działania w zakresie mediów społecznościowych), kompleksową pomoc administracyjną (w tym dokumentacja i kwestie podatkowe), a także możliwość korzystania z szerokiego pakietu szkoleń, zawierającego m.in. cykliczne warsztaty dla kadry menedżerskiej oraz szkolenia dla trenerów personalnych. O niesłabnącym zainteresowaniu tym konceptem biznesowym najlepiej świadczy fakt, iż w ostatnich miesiącach popularność frazy „franczyza klub fitness” wzrosła w wyszukiwarkach internetowych aż o ponad 30%!

Mamy co najmniej 10 dobrych powodów, by otworzyć studio franczyzowe MEON EMS Impulse Training. Oto kolejny z nich…

Opublikowany przez MEON EMS Piątek, 26 lutego 2021

Przewagi konkurencyjne, czyli jak przyciągnąć klientów na siłownię

Kiedy już wszystkie formalności i sprawy organizacyjne zostaną dopięte na ostatni guzik, rozpoczyna się niełatwy proces rywalizacji o klienta. We wstępnej fazie działalności warto zatem skorzystać z kilku uniwersalnych metod, które mogą skutecznie przyciągnąć do naszej siłowni nowych miłośników aktywności fizycznej, a nie wymagają dodatkowych wydatków. Jednym z takich sprawdzonych sposobów są dodatkowe darmowe wejścia dla posiadaczy karnetów oraz wszelkie programy lojalnościowe. Można również zorganizować otwarte zawody sportowe (np. w wyciskaniu sztangi leżąc albo trójboju siłowym), których zwycięzca będzie mógł bezpłatnie trenować na terenie naszego obiektu przez określony czas, a ponadto otrzyma status ambasadora siłowni, co często stanowi początek nieco niedocenianego, aczkolwiek bardzo skutecznego marketingu szeptanego.

Wraz z rozwojem biznesu wskazane jest też rozszerzanie technik pozyskiwania klienta. Jeżeli więc chcemy trafić do młodszych konsumentów, doskonale sprawdzi się współpraca z influencerami z kategorii Health & Fitness oraz crossowe akcje digitalowe z innymi siłowniami, zaś nieco starszych i bardziej doświadczonych amatorów kulturystyki mogą zachęcić chociażby zniżki na zakupy w zaprzyjaźnionych sklepach z odżywkami oraz suplementami.

Czas na zyski! Kiedy można spodziewać się zwrotu z inwestycji?

Podobnie jak w przypadku wielu innych branż, zwrot z inwestycji powinien nastąpić po około 1,5-2 lat od oficjalnej inauguracji, a w przypadku modelu franczyzowego – już nawet po kilkunastu miesiącach. Szacunkowo zakłada się jednak, że średnie obłożenie obiektu oscyluje w granicach minimum 70-80%, co szczególnie dla większych siłowni czy klubów fitness jest dość wysokim progiem.

Przed podjęciem decyzji o założeniu własnej siłowni należy zatem przygotować odpowiedni biznesplan, precyzyjnie określić model biznesowy i finansowy, przeprowadzić analizę konkurencji oraz opłacalności inwestycji. Wówczas istnieje spora szansa, że owe założenia uda się przekuć na rzeczywistość – tym bardziej, że moda na zdrowy i aktywny tryb życia wcale nie przemija.

Zdjęcie wyróżniające: MEON EMS

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Maki 24.06.2021

    Oczywiście, że pomysł dobry, tylko trzeba się dobrze do niego zabrać. Przede wszystkim trzeba wiedzieć, że mamy już XXI wiek, więc należy korzystać z nowoczesnych rozwiązań typu Gym Planner. W nim można układać plany treningowe, diety, generalnie prowadzić komunikacje z klientami i to bez wychodzenia z domu. Nie mówiąc już o samych aspektach marketingowych jakie to narzędzie oferuje

Rekomendowane
Partnerskie Kluby Biznesu – sposób na pozyskiwanie finansowania przez organizacje sportowe
Partnerskie Kluby Biznesu – sposób na pozyskiwanie finansowania przez organizacje sportowe
Partnerskie Kluby Biznesu to organizacja ułatwiająca przedsiębiorcom nawiązywanie cennych kontaktów biznesowych. Dowiedz się więcej na temat pozyskiwania finansowania przez organizacje sportowe!
Bliskowschodni kapitał zdominował współczesny futbol. Jacy sponsorzy widnieją na koszulkach najmocniejszych drużyn świata?
Bliskowschodni kapitał zdominował współczesny futbol. Jacy sponsorzy widnieją na koszulkach najmocniejszych drużyn świata?
Sponsorzy w piłce nożnej płacą niebagatelne sumy za możliwość reklamowania się na klubowych koszulkach, czy też bandach okalających boisko. Sprawdź, kto i ile na tym zarabia, a także kto inwestuje!
Za nami Sport For Brands – co działo się na tej konferencji?
Za nami Sport For Brands – co działo się na tej konferencji?
Kolejna edycja Sport For Brands już za nami. Sprawdź, co tym razem przygotowali organizatorzy!
Ostatnie wpisy