Polecamy

Nowy nadawca na Bałkanach pokaże mecze PKO Bank Polski Ekstraklasy

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Ekstraklasa sprzedała prawa do transmisji meczów kolejnemu bałkańskiemu broadcasterowi. Arena Sport została drugim obok Planety Sport oficjalnym nadawcą meczów PKO Bank Polski Ekstraklasy w tym regionie.

Arena Sport to płatny nadawca telewizyjny należący do Telekom Srbija, który na terenie Bałkanów prowadzi aż sześć kanałów o tematyce sportowej – na Słowenii, w Serbii, Bośni i Hercegowinie, Czarnogórze, Macedonii Północnej oraz Kosowie. Od początku rundy wiosennej sezonu 2020/21 (29 stycznia) na każdej z tych anten emitowane będą na żywo spotkania PKO Bank Polski Ekstraklasy. Na terenie Chorwacji polska piłka ligowa wciąż będzie transmitowana przez Planet Sport.

„W drużynach PKO Bank Polski Ekstraklasy występuje około 40 zawodników z krajów bałkańskich i tamtejsi kibice śledzą poczynania ich oraz ich polskich klubów. Dlatego zależy nam, by krajowe rozgrywki docierały tam za pośrednictwem transmisji telewizyjnych. Na wiosenną część sezonu pozyskaliśmy partnera nadawczego o silnej pozycji w regionie i z ofertą pełną najlepszego europejskiego futbolu. Teraz do ramówki tego nadawcy dołącza także najwyższa polska liga piłkarska. Arena Sport ma szeroką dystrybucję na wszystkich swoich terytoriach, co oznacza, że Ekstraklasa otrzymuje gwarancję dotarcia do najszerszej możliwej widowni w regionie. Równolegle naszym partnerem nadal pozostaje Planet Sport” – mówi Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy S.A.

Oprócz nowo nabytych praw do PKO BP Ekstraklasy, bałkański broadcaster posiada jeszcze licencje na pokazywanie meczów elitarnej Ligi Mistrzów UEFA i Ligi Europy UEFA, a także rozgrywek pod szyldem NBA oraz EHF. Ponadto abonenci Areny Sport mogą oglądać rozgrywki czołowych europejskich lig piłkarskich – włoskiej Serie A, francuskiej Ligue 1, a od przyszłego sezonu również hiszpańskiej La Liga.

„Polska Ekstraklasa to bardzo emocjonujące rozgrywki piłkarskie. Kibice na Bałkanach z wielkim zainteresowaniem oglądają mecze mistrzostw Polski, bo spotkania są ciekawe i często do końca nie wiadomo jaki będzie wynik, jest sporo meczów derbowych. Oprócz tego zainteresowanie widzów zwiększa duża liczba piłkarzy i trenerów z naszego rejonu grających w polskich klubach. Jesteśmy przekonani, że wprowadzenie Ekstraklasy do Arena Sport przyniesie korzyści obu stronom. Polska piłka nożna dodatkowo zyska na popularności i promocji na Bałkanach, a użytkownicy TV Areny Sport będą mogli oglądać wysokiej jakości mecze z Legią, Pogonią, Wisłą, Lechem, Zagłębiem, Jagiellonią i innymi zespołami” – komentuje Nebojsa Zugic, dyrektor TV Arena Sport.

Obecna umowa obejmuje prawa do transmisji spotkań najwyższej klasy rozgrywkowej w Polsce tylko do końca sezonu 2020/21, ale kierownictwo Ekstraklasy pracuje już nad przedłużeniem współpracy z Areną Sport o kolejne lata.

Ligowa spółka kontynuuje proces ekspansji na rynki zagraniczne. Rywalizację na stadionach PKO Bank Polski Ekstraklasy mogą aktualnie śledzić kibice z 17 krajów świata – w tym tak odległych, jak Indonezja czy Timor Wschodni, gdzie oficjalnym nadawcą została niedawno Mola.TV. Ponadto prolongowano umowy z telewizją Sportdigital i serwisem Onefootball na transmisje meczów ligi polskiej na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii do zakończenia kampanii 2024/25. W Anglii oraz Irlandii Północnej oficjalnymi broadcasterami są Premium Sport i FreeSport, w Portugalii – Channel 11, w Rosji – Match.TV, a w Izraelu – Charlton. Z kolei w tych państwach, które nie są objęte wyłącznymi licencjami, transmisje meczów oraz ekskluzywne materiały można oglądać za sprawą serwisu wideo-streamingowego Ekstraklasa.TV.

Zdjęcie wyróżniające: Freepik

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Interesy na świeżym powietrzu. Gra w golfa jako sposób na nawiązanie nowych kontaktów biznesowych
Interesy na świeżym powietrzu. Gra w golfa jako sposób na nawiązanie nowych kontaktów biznesowych
Łączenie pasji do sportu oraz potrzeb i możliwości biznesowych to jedna z wielu zalet gry w golfa.
Partnerzy Rakowa Częstochowa przedłużyli umowy sponsorskie
Partnerzy Rakowa Częstochowa przedłużyli umowy sponsorskie
Mercedes-Benz Grupa Wróbel oraz firma Modeo pozostaną partnerami ekstraklasowego Rakowa Częstochowa. Obie umowy zostały przedłużone w tym tygodniu.
Jak zachęcić pracowników do jazdy rowerem?
Jak zachęcić pracowników do jazdy rowerem?
Jeżdżenie rower jest niezwykle popularną formą aktywności fizycznej. Przynosi wiele korzyści, szczególnie tych zdrowotnych. Podpowiadamy więc, jak możesz jako pracodawca zachęcić swoich pracowników do wyboru roweru jako środka transportu do pracy.
Ostatnie wpisy