Polecamy

Ekstraklasa wkracza na międzynarodową platformę sprzedaży praw mediowych!

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Spółka zarządzająca najwyższą klasą rozgrywek piłkarskich w Polsce rozpoczęła właśnie współpracę z jednym z czołowych dostawców oprogramowania ułatwiającego nabywanie oraz sprzedaż praw mediowych – firmą Content Arena. Ekstraklasa dołączyła tym samym do niemieckiej Bundesligi, koszykarskiej Lega Basket Serie A, agencji Stats Perform, Europejskiej Federacji Piłki Ręcznej, czy globalnego broadcastera SNTV, które także korzystają z nowoczesnej platformy Content Arena Manager.

Mecze PKO BP Ekstraklasy w sezonie 2020/21 transmitowane są na żywo w siedemnastu krajach świata, a kierownictwo ligowej spółki pracuje już nad kolejnymi umowami sprzedaży praw telewizyjnych. Dzięki nawiązaniu współpracy z Content Arena, Ekstraklasa S.A. otrzyma dostęp do narzędzi, które zwiększą szansę na kolejne kontrakty telewizyjne oraz umożliwią jeszcze lepszą promocję i komercjalizację rodzimych rozgrywek ligowych poza granicami Polski.

„Nieustannie analizujemy światowy rynek praw mediowych i rozwijane narzędzia pod kątem możliwości efektywnego docierania z naszą ofertą praw mediowych do jeszcze szerszej grupy nadawców. Jak pokazuje doświadczenie, naszą ligą interesują się kibice z rożnych krajów. Cały czas szukamy więc możliwości zaistnienia na nowych rynkach. Chcemy przy tym jeszcze bardziej ułatwić zagranicznym nabywcom praw mediowych dostęp do transmisji rozgrywek Ekstraklasy i współpracy z nami. Content Arena to innowacyjna platforma, która szybko się rozwija i pozyskuje kolejnych partnerów – zarówno po stronie sprzedających, jak i kupujących. Obecność na niej wpisuje się w naszą strategię zwiększania zasięgu i dostępności rozgrywek w coraz większej liczbie krajów także za pośrednictwem zewnętrznych partnerów. Nie możemy bowiem zapominać, że wszystkie nasze mecze są dostępne live w każdym zakątku świata, z wyjątkiem krajów objętych wyłącznymi licencjami, poprzez Ekstraklasa.TV. Ten serwis również będziemy dalej rozwijać” – deklaruje Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy S.A.

Za sprawą platformy o nazwie Content Arena Manager przeprowadzenie całego procesu sprzedaży praw TV staje się znacznie prostsze i krótsze. Funkcja Availability Engine pozwala nabywcom wyszukiwać interesujące ich prawa według określonych parametrów (np. okres licencji, zakres praw, zasięg terytorialny), natomiast funkcja Contract Generator daje możliwość częściowej, a niekiedy nawet pełnej automatyzacji procesu prawnego.

„Content Arena z wielkim zadowoleniem rozpoczyna współpracę z polską Ekstraklasą – nie możemy się doczekać wykorzystania naszej wiedzy technologicznej do usprawnienia i digitalizacji procesów związanych ze sprzedażą praw mediowych Ekstraklasy. Jesteśmy przekonani, że przy wykorzystaniu rozwiązania Content Arena Manager, działalność ligi w tym zakresie będzie jeszcze bardziej efektywna, co także da jeszcze lepszy efekt finansowy” – podkreśla Lukas Zajančauskas, Dyrektor Strategii i Rozwoju Biznesu Content Arena.

Spółka Content Arena została założona w 2017 roku przez dwóch ekspertów z zakresu praw mediowych dla sektora sportowego – Erika Lorenza oraz Saschę Kojica. Wcześniej obaj menedżerowie działali m.in. na rzecz Bundesligi, Sportradar, Discovery, DAZN, czy MP & Silva. Obecnie z rozwiązań ich flagowej platformy Content Arena Manager, usprawniającej i optymalizującej procesy handlowe oraz prawne w ramach sprzedaży praw mediowych, korzysta już ponad tysiąc podmiotów.

Welcome to the refreshed Content Arena Marketplace!

Our new intuitive title-based view allows sports content buyers to easily browse available rights, while the improved responsiveness means ease of access at any time on any device 📱

Check it out yourself – create an account or log-in via https://bit.ly/2HjyAF9

Opublikowany przez Content Arena Piątek, 20 listopada 2020

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Iga Świątek zyskała mocnego sponsora. „Jestem szczęśliwa, że mam wsparcie tak poważnej firmy”
Iga Świątek zyskała mocnego sponsora. „Jestem szczęśliwa, że mam wsparcie tak poważnej firmy”
Sukces Igi Świątek na kortach Rolanda Garrosa przekłada się na nowe umowy sponsorskie. Utalentowana tenisistka z Raszyna nawiązała właśnie współpracę z kolejnym znaczącym partnerem - firmą PZU.
ZPRP będzie miał nowego prezesa. Henryk Szczepański tymczasowo zastąpił Andrzeja Kraśnickiego
ZPRP będzie miał nowego prezesa. Henryk Szczepański tymczasowo zastąpił Andrzeja Kraśnickiego
Po 15 latach Andrzej Kraśnicki zakończył sprawowanie funkcji Prezesa Związku Piłki Ręcznej w Polsce. Do momentu wyboru nowego prezesa jego obowiązki przejmie wieloletni działacz ZPRP, Henryk Szczepański.
Pierwszoligowe kluby piłkarskie ze wsparciem znaczących sponsorów
Pierwszoligowe kluby piłkarskie ze wsparciem znaczących sponsorów
Totalizator Sportowy przedłużył w tym tygodniu współpracę z Radomiakiem Radom, zaś Superbet został nowym sponsorem głównym GKS Tychy. Dla obu pierwszoligowych klubów walczących o awans do Ekstraklasy jest to kolejny ważny krok w kierunku rozwoju na polu organizacyjno-finansowym.
Ostatnie wpisy