1. Nowy nadawca na Bałkanach pokaże mecze PKO Bank Polski Ekstraklasy
  2. PKN ORLEN przedłużył partnerstwo strategiczne z PKOl o kolejne cztery lata
  3. PepsiCo na dłużej partnerem strategicznym Legii Warszawa
  4. Małe akcesoria do ćwiczeń, które warto mieć przy sobie
  5. Rehasport przedłużył współpracę ze Związkiem Piłki Ręcznej w Polsce
  6. Enea głównym sponsorem tytularnym koszykarskiego mistrza Polski
  7. Ekstraklasa wkracza na międzynarodową platformę sprzedaży praw mediowych!
  8. Robert Lewandowski triumfatorem plebiscytu na Najlepszego Sportowca Polski 2020. Nagrody specjalne dla PKN Orlen i Totalizatora Sportowego
  9. Joma zastąpiła 4F w roli sponsora technicznego ZPRP
  10. Nowe trendy w benefitach sportowych – czy niedługo dotrą do Polski?
  11. „Dołączamy do najlepszych. Najlepsi dołączają do nas” – Lewandowski nową twarzą 4F
  12. Zespół cieśni nadgarstka – jakie ćwiczenia pomogą zapobiec niedokrwieniu nerwów?
  13. Iga Świątek zostanie pierwszą w historii polską ambasadorką marki Rolex!
  14. Nie daj się przyspawać do blatu – zestaw praktycznych ćwiczeń dla pracowników biurowych
  15. Prestiżowe destynacje narciarskie – które stoki warto odwiedzić?
  16. Grupa PGE pozostaje sponsorem tytularnym najlepszej żużlowej ligi świata!
  17. Piękno warte miliony – najdroższe rasy koni na świecie
  18. PKN ORLEN na dłużej w Formule 1. Państwowa spółka pozostanie Sponsorem Tytularnym zespołu Alfa Romeo
  19. Pogoń Szczecin z nagrodą „Społecznej Odpowiedzialności Biznesu”
  20. Wirtualna Polska Media S.A. na dłużej Oficjalnym Partnerem Medialnym PGNiG Superligi
  21. Ekstraklasa S.A. rozpoczęła poszukiwania partnera do obsługi ligowego serwisu OTT
  22. Jak optymalnie dobrać rakietę do padla?
  23. Telewizyjna ekspansja Ekstraklasy. Nowe umowy na transmisje międzynarodowe już ratyfikowane
  24. LOTTO partnerem głównym koszykarskiego Pucharu Polski i Konkursu Wsadów
  25. Wypoczynek na najwyższym poziomie. Czym St. Moritz przyciąga biznesmenów?
  26. Sprzęt pod biurko – sposób na aktywność w godzinach pracy
  27. 50 Najbardziej Wpływowych Ludzi w Polskim Sporcie – Robert Lewandowski na szczycie zestawienia!
  28. Branżowe turnieje w halowej piłce nożnej przełożone
  29. Luksusowe jachty – specjalność polskich zakładów
  30. Jak zacząć grać w golfa i ile to kosztuje?
  31. Nowa Rada Nadzorcza spółki Ekstraklasa S.A. Dariusz Mioduski na stanowisku przewodniczącego
  32. Business Tennis League – największa amatorska liga tenisowa dla firm
  33. Najbogatsi właściciele klubów sportowych
  34. Tenis, wędkarstwo, surfing – jak spędzają wolny czas najbogatsi Polacy?
  35. Co trzeba wiedzieć przed rozpoczęciem gry w padla?
  36. Golf, bocce, polo – vipowskie sporty, które uprawia coraz więcej Polaków
  37. Chiński potentat rynku e-commerce nowym partnerem Lecha Poznań!
  38. „Aktywna przerwa w pracy” – najlepsza fizjoprofilaktyka dla pracowników biurowych
  39. Branżowe turnieje piłkarskie zyskują na popularności
  40. 16. Gala Nagród Biznesu Sportowego: Specjalne wyróżnienie dla Polskiego Związku Tenisowego
  41. Benefit Systems odnotował znaczące straty. Polacy coraz częściej rezygnują z kart MultiSport
  42. Międzynarodowy broker głównym sponsorem Legii Warszawa!
  43. Pride of Poland 2020: Polska klacz wylicytowana za 1,25 mln euro!
sobota, 23 stycznia, 2021
Banner Top
  1. Nowy nadawca na Bałkanach pokaże mecze PKO Bank Polski Ekstraklasy
  2. PKN ORLEN przedłużył partnerstwo strategiczne z PKOl o kolejne cztery lata
  3. PepsiCo na dłużej partnerem strategicznym Legii Warszawa
  4. Małe akcesoria do ćwiczeń, które warto mieć przy sobie
  5. Rehasport przedłużył współpracę ze Związkiem Piłki Ręcznej w Polsce
  6. Enea głównym sponsorem tytularnym koszykarskiego mistrza Polski
  7. Ekstraklasa wkracza na międzynarodową platformę sprzedaży praw mediowych!
  8. Robert Lewandowski triumfatorem plebiscytu na Najlepszego Sportowca Polski 2020. Nagrody specjalne dla PKN Orlen i Totalizatora Sportowego
  9. Joma zastąpiła 4F w roli sponsora technicznego ZPRP
  10. Nowe trendy w benefitach sportowych – czy niedługo dotrą do Polski?
  11. „Dołączamy do najlepszych. Najlepsi dołączają do nas” – Lewandowski nową twarzą 4F
  12. Zespół cieśni nadgarstka – jakie ćwiczenia pomogą zapobiec niedokrwieniu nerwów?
  13. Iga Świątek zostanie pierwszą w historii polską ambasadorką marki Rolex!
  14. Nie daj się przyspawać do blatu – zestaw praktycznych ćwiczeń dla pracowników biurowych
  15. Prestiżowe destynacje narciarskie – które stoki warto odwiedzić?
  16. Grupa PGE pozostaje sponsorem tytularnym najlepszej żużlowej ligi świata!
  17. Piękno warte miliony – najdroższe rasy koni na świecie
  18. PKN ORLEN na dłużej w Formule 1. Państwowa spółka pozostanie Sponsorem Tytularnym zespołu Alfa Romeo
  19. Pogoń Szczecin z nagrodą „Społecznej Odpowiedzialności Biznesu”
  20. Wirtualna Polska Media S.A. na dłużej Oficjalnym Partnerem Medialnym PGNiG Superligi
  21. Ekstraklasa S.A. rozpoczęła poszukiwania partnera do obsługi ligowego serwisu OTT
  22. Jak optymalnie dobrać rakietę do padla?
  23. Telewizyjna ekspansja Ekstraklasy. Nowe umowy na transmisje międzynarodowe już ratyfikowane
  24. LOTTO partnerem głównym koszykarskiego Pucharu Polski i Konkursu Wsadów
  25. Wypoczynek na najwyższym poziomie. Czym St. Moritz przyciąga biznesmenów?
  26. Sprzęt pod biurko – sposób na aktywność w godzinach pracy
  27. 50 Najbardziej Wpływowych Ludzi w Polskim Sporcie – Robert Lewandowski na szczycie zestawienia!
  28. Branżowe turnieje w halowej piłce nożnej przełożone
  29. Luksusowe jachty – specjalność polskich zakładów
  30. Jak zacząć grać w golfa i ile to kosztuje?
  31. Nowa Rada Nadzorcza spółki Ekstraklasa S.A. Dariusz Mioduski na stanowisku przewodniczącego
  32. Business Tennis League – największa amatorska liga tenisowa dla firm
  33. Najbogatsi właściciele klubów sportowych
  34. Tenis, wędkarstwo, surfing – jak spędzają wolny czas najbogatsi Polacy?
  35. Co trzeba wiedzieć przed rozpoczęciem gry w padla?
  36. Golf, bocce, polo – vipowskie sporty, które uprawia coraz więcej Polaków
  37. Chiński potentat rynku e-commerce nowym partnerem Lecha Poznań!
  38. „Aktywna przerwa w pracy” – najlepsza fizjoprofilaktyka dla pracowników biurowych
  39. Branżowe turnieje piłkarskie zyskują na popularności
  40. 16. Gala Nagród Biznesu Sportowego: Specjalne wyróżnienie dla Polskiego Związku Tenisowego
  41. Benefit Systems odnotował znaczące straty. Polacy coraz częściej rezygnują z kart MultiSport
  42. Międzynarodowy broker głównym sponsorem Legii Warszawa!
  43. Pride of Poland 2020: Polska klacz wylicytowana za 1,25 mln euro!

Spółka zarządzająca najwyższą klasą rozgrywek piłkarskich w Polsce rozpoczęła w tym miesiącu konkurs, który ma wyłonić partnera do technologicznej obsługi serwisu wideo-streamingowego Ekstraklasa.TV. Współpraca z nowym dostawcą usług rozpocznie się od sezonu 2021/22.

Serwis OTT Ekstraklasa.TV funkcjonuje z powodzeniem od sierpnia ubiegłego roku. Za jego pośrednictwem mecze na żywo, a także ekskluzywne skróty czy magazyny ligi polskiej mogą oglądać kibice niemal na całym świecie poza Polską oraz siedmioma państwami z regionu Bałkanów, które zostały objęte wyłącznymi umowami licencyjnymi. Dostęp do treści sprzedawany jest w wariancie pay-per-view (opłata za pojedyncze spotkania) albo w formie abonamentu (miesięcznym lub rocznym). Szacuje się, że z platformy korzysta obecnie nawet kilkaset tysięcy użytkowników.

Od początku funkcjonowania serwisu za obsługę technologiczną odpowiada firma OZ Sports. Efektem jej prac jest m.in. wersja desktopowa, aplikacje mobilne na iOS czy Androida, a niebawem na rynek wejdą także wersje dedykowane Apple TV i Smart TV. Na tym jednak ligowa spółka nie zamierza poprzestawać. Zgodnie z najnowszymi trendami z obszaru sztucznej inteligencji, przygotowanych zostanie kilka pionierskich rozwiązań, które wymagają zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Stąd też decyzja, aby w trybie składania ofert wyłonić nowego partnera do współpracy przy platformie Ekstraklasa.TV. Konkurs poprzedzi dogłębny proces badania rynku – za obie procedury będzie odpowiedzialna spółka Ekstraklasa Live Park, zajmująca się produkcją sygnału telewizyjnego z wszystkich meczów ligowych oraz jego dystrybucją do BT Tower i podmiotów zagranicznych.

“W ciągu pierwszych dwóch lat z sukcesem uruchomiliśmy ligowy serwis OTT Ekstraklasy w najważniejszych funkcjonalnościach i udostępniliśmy go w głównych kanałach, pozyskując znaczące grono użytkowników. Teraz przymierzamy się do wyłonienia dostawcy, który od sezonu 2021/22 zapewni nam najlepsze z możliwych, pod kątem finansowym i technicznym, narzędzia dalszego rozwoju produktu wideo. Jest to też jeden z ważnych elementów naszej strategii sprzedaży praw mediowych od roku 2021. Rynek wideo w internecie, aplikacji mobilnych czy też SmartTV jest jednym z dynamiczniej rozwijających się sektorów. Obecnie dostępne są liczne rozwiązania oparte na machine learning i sztucznej inteligencji, która odpowiada np. za automatyczne, a przede wszystkim błyskawiczne, przygotowanie skrótów meczowych czy też ich natychmiastową publikację w zintegrowanych mediach społecznościowych. Będziemy chcieli również zaproponować klientom nowe atrakcyjne modele dostępu do treści wideo – rozważamy wdrożenie w Polsce modelu AVOD, w ramach którego użytkownicy będą mogli bezpłatnie obejrzeć dany materiał, poprzedzony krótkimi formami reklamowymi. Bogaci w know-how, wiedzę na temat oczekiwań klientów, jak i doświadczenia w pracy z serwisem typu OTT chcemy w kolejnym kroku wdrożyć nowe rozwiązania, które będą atrakcyjne nie tylko dla naszych obecnych odbiorców, ale także jak największej rzeszy kibiców” – komentuje Leszek Miklas, prezes zarządu Ekstraklasa Live Park.

Rozstrzygnięcie konkursu ma nastąpić w pierwszym kwartale 2021 roku, natomiast umowa zacznie obowiązywać dopiero od początku kolejnego sezonu. Nowy partner technologiczny otrzyma jasno określone wytyczne oraz wzorce.

„Cały czas przyglądamy się różnorodnym platformom streamingowym, by wykorzystywać najlepsze światowe doświadczenia w naszym serwisie. Obserwujemy, jak się rozwija YouTube w wersji płatnej, za pośrednictwem którego można oglądać spotkania na żywo za opłatą abonamentową, zwłaszcza że od ponad roku współpracujemy z Google w ramach usługi One Box. Ważnym wzorcem jest dla nas NBA TV, który jest świetnie przemyślanym projektem od strony strategicznej. Chcielibyśmy też, by podobnie jak to robią Hiszpanie w LaLiga SportsTV, w przyszłości nasza platforma stała się serwisem, który pokazuje różne ligi i sporty, także niższe klasy rozgrywkowe i rywalizacje młodzieżowe” – komentuje Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasa SA.

„Na bieżąco analizujemy również rozwiązania stosowane przez inne konkurencyjne ligi, typu serwis Match Centre szkockiej SPFL czy platformy OTT uruchamiane przez kluby, np. Benfica Play. Oczywiście stale śledzimy też rozwój innych graczy z tej branży jak DAZN czy Viaplay. Wdrożone przez nich rozwiązania pokazują, że możemy wejść na jeszcze wyższy poziom z naszą platformą Ekstraklasa.TV. To dla nas bardzo ważny, przyszłościowy projekt i chcemy go dalej rozwijać tym bardziej, że nasze doświadczenia z OTT bazują nie tylko na naszym ligowym projekcie, ale również z portalami wideo-streamingowymi jak Dailymotion, który od sezonu 2015/16 pokazywał nasze mecze poza Polską” – dodaje Marcin Animucki.

Tagi: , , , , , , , , ,
Mateusz Świst
Profesjonalny dziennikarz z wieloletnim doświadczeniem zawodowym w zakresie digital media. Uczestniczył we wprowadzaniu na rynek wielu serwisów branżowych, m.in. Horeca Business Club, NaszFutbol.com czy iGol.pl. Absolwent Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Prywatnie miłośnik szeroko pojętego sportu, alternatywnej muzyki oraz eksplorator przyrody.

0 Komentarzy

Napisz komentarz