Polecamy

Benefit Systems odnotował znaczące straty. Polacy coraz częściej rezygnują z kart MultiSport

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Jeszcze do niedawna karty MultiSport stanowiły jeden z najpopularniejszych benefitów pozapłacowych w naszym kraju. Na Zachodzie wciąż cieszą się dużą popularnością, podczas gdy w Polsce korzysta z nich coraz mniej osób, na co niebagatelny wpływ miało oczywiście zamknięcie na długi czas siłowni oraz klubów fitness. „Udało się utrzymać 30% kart” – informuje spółka, która w drugim kwartale roku odnotowała blisko 38 mln zł straty netto.

Ogólnopolski lockdown odbił się nie tylko na kondycji finansowej przedsiębiorstw z branży fitness, ale także wielu ich partnerów biznesowych. Benefit Systems, właściciel MultiSportu, przedstawił niedawno raport okresowy za II kwartał b.r., z którego wynika, że spółka zarządzana przez Adama Radzkiego odnotowała istotny regres we wszystkich kluczowych wskaźnikach – na czele z przychodami ze sprzedaży. Te spadły względem ubiegłego roku o 57% do kwoty 161,4 mln zł, choć mogło być znacznie gorzej, gdyby nie dofinansowanie z tarczy antykryzysowej.

Czy to oznacza, że karty MultiSport straciły na wartości? Owszem, ale… tylko nad Wisłą. W innych państwach rządy decydowały się bowiem stosunkowo szybko „odmrażać” siłownie i kluby fitness, tymczasem Polacy mogli wrócić do pozadomowych ćwiczeń dopiero od czerwca. Szacuje się, że przed pandemią obiekty przeznaczone do trenowania sportów siłowych odwiedzało ponad 3,5 mln naszych rodaków, którzy w zdecydowanej większości korzystali z pakietów sportowo-rekreacyjnych otrzymanych od pracodawcy. W obliczu lockdownu benefit okazał się jednak bezużyteczny, co poskutkowało falą masowych rezygnacji z kart. Co więcej, użytkownicy domagali się zwrotu kosztów za niewykorzystane zajęcia, lecz firma nie spieszyła się ze zwrotem pieniędzy i zalecała treningi… do filmików instruktażowych zamieszczanych w sieci.

Zgoła inaczej prezentuje się tymczasem sytuacja na rynkach zagranicznych. Tam przychody Benefit Systems nie tylko nie zmalały, ale nawet wzrosły o 15% do kwoty 90,6 mln zł!

„Wyniki za granicą są lepsze, niż zakładaliśmy, na co wpływ miało m.in. szybsze niż w Polsce ponowne otwarcie obiektów sportowo-rekreacyjnych. W przypadku Czech, które są naszym największym rynkiem zagranicznym, otwarcie miało miejsce już pod koniec kwietnia, więc w maju i czerwcu odnotowaliśmy dobre wyniki” – tłumaczy Bartosz Józefiak, członek zarządu Benefit Systems S.A.

W obliczu zbliżającego się nieuchronnie kolejnego zamrożenia sektora fitness wydaje się niemal pewne, że do rekordowych osiągów z 2019 roku spółce notowanej na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych długo nie uda się nawiązać. Mniejsza liczba rodzimych użytkowników MultiSportu oznacza także niższy zarobek dla właścicieli blisko 4 tys. obiektów honorujących karty.

„Kontynuujemy działania mające na celu optymalizację kosztów i zapewnienie płynności w Grupie, zwłaszcza zabezpieczające na czas ewentualnej drugiej fali zachorowań i kolejnego lockdownu w Polsce lub na innych rynkach, gdzie działamy. W związku z tym planowana jest także dalsza dywersyfikacja źródeł finansowania. Intensywnie pracujemy w Grupie nad projektami zwiększającymi atrakcyjność flagowego produktu. Podejmujemy także nowe działania sprzedażowe oraz aktywizujące użytkowników programu MultiSport, realizując m.in. letnią grywalizację z nagrodami oraz kampanię „Dobrze, że jesteś!”, która promuje bezpieczne powroty do treningów w obiektach partnerskich” – podsumowuje Józefiak.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Bliskowschodni kapitał zdominował współczesny futbol. Jacy sponsorzy widnieją na koszulkach najmocniejszych drużyn świata?
Bliskowschodni kapitał zdominował współczesny futbol. Jacy sponsorzy widnieją na koszulkach najmocniejszych drużyn świata?
Sponsorzy w piłce nożnej płacą niebagatelne sumy za możliwość reklamowania się na klubowych koszulkach, czy też bandach okalających boisko. Sprawdź, kto i ile na tym zarabia, a także kto inwestuje!
Jak zachęcić pracowników do jazdy rowerem?
Jak zachęcić pracowników do jazdy rowerem?
Jeżdżenie rower jest niezwykle popularną formą aktywności fizycznej. Przynosi wiele korzyści, szczególnie tych zdrowotnych. Podpowiadamy więc, jak możesz jako pracodawca zachęcić swoich pracowników do wyboru roweru jako środka transportu do pracy.
Jak wybrać odpowiedni sprzęt outdoorowy dla początkujących myśliwych?
Jak wybrać odpowiedni sprzęt outdoorowy dla początkujących myśliwych?
Podpowiedzi dla początkujących myśliwych na temat wybierania odpowiedniego sprzętu turystycznego. Zrozum jakie elementy są niezbędne dla bezpiecznej i efektywnej polowania.
Ostatnie wpisy