1. Energa będzie wspierać polski amp futbol przez kolejne trzy lata
  2. Nowy nadawca na Bałkanach pokaże mecze PKO Bank Polski Ekstraklasy
  3. PKN ORLEN przedłużył partnerstwo strategiczne z PKOl o kolejne cztery lata
  4. PepsiCo na dłużej partnerem strategicznym Legii Warszawa
  5. Małe akcesoria do ćwiczeń, które warto mieć przy sobie
  6. Rehasport przedłużył współpracę ze Związkiem Piłki Ręcznej w Polsce
  7. Enea głównym sponsorem tytularnym koszykarskiego mistrza Polski
  8. Ekstraklasa wkracza na międzynarodową platformę sprzedaży praw mediowych!
  9. Robert Lewandowski triumfatorem plebiscytu na Najlepszego Sportowca Polski 2020. Nagrody specjalne dla PKN Orlen i Totalizatora Sportowego
  10. Joma zastąpiła 4F w roli sponsora technicznego ZPRP
  11. Nowe trendy w benefitach sportowych – czy niedługo dotrą do Polski?
  12. „Dołączamy do najlepszych. Najlepsi dołączają do nas” – Lewandowski nową twarzą 4F
  13. Zespół cieśni nadgarstka – jakie ćwiczenia pomogą zapobiec niedokrwieniu nerwów?
  14. Iga Świątek zostanie pierwszą w historii polską ambasadorką marki Rolex!
  15. Nie daj się przyspawać do blatu – zestaw praktycznych ćwiczeń dla pracowników biurowych
  16. Prestiżowe destynacje narciarskie – które stoki warto odwiedzić?
  17. Grupa PGE pozostaje sponsorem tytularnym najlepszej żużlowej ligi świata!
  18. Piękno warte miliony – najdroższe rasy koni na świecie
  19. PKN ORLEN na dłużej w Formule 1. Państwowa spółka pozostanie Sponsorem Tytularnym zespołu Alfa Romeo
  20. Pogoń Szczecin z nagrodą „Społecznej Odpowiedzialności Biznesu”
  21. Wirtualna Polska Media S.A. na dłużej Oficjalnym Partnerem Medialnym PGNiG Superligi
  22. Ekstraklasa S.A. rozpoczęła poszukiwania partnera do obsługi ligowego serwisu OTT
  23. Jak optymalnie dobrać rakietę do padla?
  24. Telewizyjna ekspansja Ekstraklasy. Nowe umowy na transmisje międzynarodowe już ratyfikowane
  25. LOTTO partnerem głównym koszykarskiego Pucharu Polski i Konkursu Wsadów
  26. Wypoczynek na najwyższym poziomie. Czym St. Moritz przyciąga biznesmenów?
  27. Sprzęt pod biurko – sposób na aktywność w godzinach pracy
  28. 50 Najbardziej Wpływowych Ludzi w Polskim Sporcie – Robert Lewandowski na szczycie zestawienia!
  29. Branżowe turnieje w halowej piłce nożnej przełożone
  30. Luksusowe jachty – specjalność polskich zakładów
  31. Jak zacząć grać w golfa i ile to kosztuje?
  32. Nowa Rada Nadzorcza spółki Ekstraklasa S.A. Dariusz Mioduski na stanowisku przewodniczącego
  33. Business Tennis League – największa amatorska liga tenisowa dla firm
  34. Najbogatsi właściciele klubów sportowych
  35. Tenis, wędkarstwo, surfing – jak spędzają wolny czas najbogatsi Polacy?
  36. Co trzeba wiedzieć przed rozpoczęciem gry w padla?
  37. Golf, bocce, polo – vipowskie sporty, które uprawia coraz więcej Polaków
  38. Chiński potentat rynku e-commerce nowym partnerem Lecha Poznań!
  39. „Aktywna przerwa w pracy” – najlepsza fizjoprofilaktyka dla pracowników biurowych
  40. Branżowe turnieje piłkarskie zyskują na popularności
  41. 16. Gala Nagród Biznesu Sportowego: Specjalne wyróżnienie dla Polskiego Związku Tenisowego
  42. Benefit Systems odnotował znaczące straty. Polacy coraz częściej rezygnują z kart MultiSport
  43. Międzynarodowy broker głównym sponsorem Legii Warszawa!
  44. Pride of Poland 2020: Polska klacz wylicytowana za 1,25 mln euro!
wtorek, 26 stycznia, 2021
Banner Top
  1. Energa będzie wspierać polski amp futbol przez kolejne trzy lata
  2. Nowy nadawca na Bałkanach pokaże mecze PKO Bank Polski Ekstraklasy
  3. PKN ORLEN przedłużył partnerstwo strategiczne z PKOl o kolejne cztery lata
  4. PepsiCo na dłużej partnerem strategicznym Legii Warszawa
  5. Małe akcesoria do ćwiczeń, które warto mieć przy sobie
  6. Rehasport przedłużył współpracę ze Związkiem Piłki Ręcznej w Polsce
  7. Enea głównym sponsorem tytularnym koszykarskiego mistrza Polski
  8. Ekstraklasa wkracza na międzynarodową platformę sprzedaży praw mediowych!
  9. Robert Lewandowski triumfatorem plebiscytu na Najlepszego Sportowca Polski 2020. Nagrody specjalne dla PKN Orlen i Totalizatora Sportowego
  10. Joma zastąpiła 4F w roli sponsora technicznego ZPRP
  11. Nowe trendy w benefitach sportowych – czy niedługo dotrą do Polski?
  12. „Dołączamy do najlepszych. Najlepsi dołączają do nas” – Lewandowski nową twarzą 4F
  13. Zespół cieśni nadgarstka – jakie ćwiczenia pomogą zapobiec niedokrwieniu nerwów?
  14. Iga Świątek zostanie pierwszą w historii polską ambasadorką marki Rolex!
  15. Nie daj się przyspawać do blatu – zestaw praktycznych ćwiczeń dla pracowników biurowych
  16. Prestiżowe destynacje narciarskie – które stoki warto odwiedzić?
  17. Grupa PGE pozostaje sponsorem tytularnym najlepszej żużlowej ligi świata!
  18. Piękno warte miliony – najdroższe rasy koni na świecie
  19. PKN ORLEN na dłużej w Formule 1. Państwowa spółka pozostanie Sponsorem Tytularnym zespołu Alfa Romeo
  20. Pogoń Szczecin z nagrodą „Społecznej Odpowiedzialności Biznesu”
  21. Wirtualna Polska Media S.A. na dłużej Oficjalnym Partnerem Medialnym PGNiG Superligi
  22. Ekstraklasa S.A. rozpoczęła poszukiwania partnera do obsługi ligowego serwisu OTT
  23. Jak optymalnie dobrać rakietę do padla?
  24. Telewizyjna ekspansja Ekstraklasy. Nowe umowy na transmisje międzynarodowe już ratyfikowane
  25. LOTTO partnerem głównym koszykarskiego Pucharu Polski i Konkursu Wsadów
  26. Wypoczynek na najwyższym poziomie. Czym St. Moritz przyciąga biznesmenów?
  27. Sprzęt pod biurko – sposób na aktywność w godzinach pracy
  28. 50 Najbardziej Wpływowych Ludzi w Polskim Sporcie – Robert Lewandowski na szczycie zestawienia!
  29. Branżowe turnieje w halowej piłce nożnej przełożone
  30. Luksusowe jachty – specjalność polskich zakładów
  31. Jak zacząć grać w golfa i ile to kosztuje?
  32. Nowa Rada Nadzorcza spółki Ekstraklasa S.A. Dariusz Mioduski na stanowisku przewodniczącego
  33. Business Tennis League – największa amatorska liga tenisowa dla firm
  34. Najbogatsi właściciele klubów sportowych
  35. Tenis, wędkarstwo, surfing – jak spędzają wolny czas najbogatsi Polacy?
  36. Co trzeba wiedzieć przed rozpoczęciem gry w padla?
  37. Golf, bocce, polo – vipowskie sporty, które uprawia coraz więcej Polaków
  38. Chiński potentat rynku e-commerce nowym partnerem Lecha Poznań!
  39. „Aktywna przerwa w pracy” – najlepsza fizjoprofilaktyka dla pracowników biurowych
  40. Branżowe turnieje piłkarskie zyskują na popularności
  41. 16. Gala Nagród Biznesu Sportowego: Specjalne wyróżnienie dla Polskiego Związku Tenisowego
  42. Benefit Systems odnotował znaczące straty. Polacy coraz częściej rezygnują z kart MultiSport
  43. Międzynarodowy broker głównym sponsorem Legii Warszawa!
  44. Pride of Poland 2020: Polska klacz wylicytowana za 1,25 mln euro!

Jeszcze do niedawna karty MultiSport stanowiły jeden z najpopularniejszych benefitów pozapłacowych w naszym kraju. Na Zachodzie wciąż cieszą się dużą popularnością, podczas gdy w Polsce korzysta z nich coraz mniej osób, na co niebagatelny wpływ miało oczywiście zamknięcie na długi czas siłowni oraz klubów fitness. „Udało się utrzymać 30% kart” – informuje spółka, która w drugim kwartale roku odnotowała blisko 38 mln zł straty netto.

Ogólnopolski lockdown odbił się nie tylko na kondycji finansowej przedsiębiorstw z branży fitness, ale także wielu ich partnerów biznesowych. Benefit Systems, właściciel MultiSportu, przedstawił niedawno raport okresowy za II kwartał b.r., z którego wynika, że spółka zarządzana przez Adama Radzkiego odnotowała istotny regres we wszystkich kluczowych wskaźnikach – na czele z przychodami ze sprzedaży. Te spadły względem ubiegłego roku o 57% do kwoty 161,4 mln zł, choć mogło być znacznie gorzej, gdyby nie dofinansowanie z tarczy antykryzysowej.

Czy to oznacza, że karty MultiSport straciły na wartości? Owszem, ale… tylko nad Wisłą. W innych państwach rządy decydowały się bowiem stosunkowo szybko „odmrażać” siłownie i kluby fitness, tymczasem Polacy mogli wrócić do pozadomowych ćwiczeń dopiero od czerwca. Szacuje się, że przed pandemią obiekty przeznaczone do trenowania sportów siłowych odwiedzało ponad 3,5 mln naszych rodaków, którzy w zdecydowanej większości korzystali z pakietów sportowo-rekreacyjnych otrzymanych od pracodawcy. W obliczu lockdownu benefit okazał się jednak bezużyteczny, co poskutkowało falą masowych rezygnacji z kart. Co więcej, użytkownicy domagali się zwrotu kosztów za niewykorzystane zajęcia, lecz firma nie spieszyła się ze zwrotem pieniędzy i zalecała treningi… do filmików instruktażowych zamieszczanych w sieci.

Zgoła inaczej prezentuje się tymczasem sytuacja na rynkach zagranicznych. Tam przychody Benefit Systems nie tylko nie zmalały, ale nawet wzrosły o 15% do kwoty 90,6 mln zł!

„Wyniki za granicą są lepsze, niż zakładaliśmy, na co wpływ miało m.in. szybsze niż w Polsce ponowne otwarcie obiektów sportowo-rekreacyjnych. W przypadku Czech, które są naszym największym rynkiem zagranicznym, otwarcie miało miejsce już pod koniec kwietnia, więc w maju i czerwcu odnotowaliśmy dobre wyniki” – tłumaczy Bartosz Józefiak, członek zarządu Benefit Systems S.A.

W obliczu zbliżającego się nieuchronnie kolejnego zamrożenia sektora fitness wydaje się niemal pewne, że do rekordowych osiągów z 2019 roku spółce notowanej na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych długo nie uda się nawiązać. Mniejsza liczba rodzimych użytkowników MultiSportu oznacza także niższy zarobek dla właścicieli blisko 4 tys. obiektów honorujących karty.

„Kontynuujemy działania mające na celu optymalizację kosztów i zapewnienie płynności w Grupie, zwłaszcza zabezpieczające na czas ewentualnej drugiej fali zachorowań i kolejnego lockdownu w Polsce lub na innych rynkach, gdzie działamy. W związku z tym planowana jest także dalsza dywersyfikacja źródeł finansowania. Intensywnie pracujemy w Grupie nad projektami zwiększającymi atrakcyjność flagowego produktu. Podejmujemy także nowe działania sprzedażowe oraz aktywizujące użytkowników programu MultiSport, realizując m.in. letnią grywalizację z nagrodami oraz kampanię „Dobrze, że jesteś!”, która promuje bezpieczne powroty do treningów w obiektach partnerskich” – podsumowuje Józefiak.

Tagi: , , , , , , , , ,
Mateusz Świst
Profesjonalny dziennikarz z wieloletnim doświadczeniem zawodowym w zakresie digital media. Uczestniczył we wprowadzaniu na rynek wielu serwisów branżowych, m.in. Horeca Business Club, NaszFutbol.com czy iGol.pl. Absolwent Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Prywatnie miłośnik szeroko pojętego sportu, alternatywnej muzyki oraz eksplorator przyrody.

0 Komentarzy

Napisz komentarz