Polecamy

„Lechia najważniejszą sportową wizytówką Gdańska”. Miasto dofinansuje klub ogromną kwotą!

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Działacze Lechii Gdańsk przynajmniej do końca tego roku nie muszą martwić się o kondycję finansową klubu. Za działania promocyjne na rzecz Gdańska do budżetu dwukrotnego triumfatora Pucharu Polski trafi z miejskiej kasy potężna kwota 10 milionów złotych brutto!

Parafowana w tym tygodniu umowa przedłuża współpracę między Miastem Gdańsk i Lechią do końca 2021 roku. W newralgicznym okresie pandemii, gdy przedstawiciele PKO BP Ekstraklasy szukają oszczędności w każdym możliwym obszarze, jest to gigantyczny zastrzyk finansowy. Wystarczy wspomnieć, że 10 milionów złotych to niemal połowa rocznych przychodów niektórych klubów rywalizujących w najwyższej klasie rozgrywkowej w Polsce – Rakowa Częstochowa (ok. 22 mln zł, źr. Przegląd Sportowy – Skarb Kibica 2020/21) czy Wisły Płock (21 mln zł), a w przypadku Warty Poznań – nawet cały budżet!

„Cieszymy się, że jesteśmy dla władz Miasta najważniejszą sportową wizytówką Gdańska. Miasto Gdańsk po raz kolejny potwierdziło, że jesteśmy dla siebie stabilnymi partnerami, co zwłaszcza w czasie pandemii jest dla nas bardzo ważne. Wciąż trwa nasz jubileuszowy sezon przypadający na 75-lecie istnienia klubu, co w porozumieniu z Miastem Gdańsk zamierzamy jeszcze upamiętnić w przestrzeni miejskiej” – powiedział Michał Hałaczkiewicz, Dyrektor Generalny Lechii Gdańsk.

Wzorem ubiegłych lat, Lechia Gdańsk – zgodnie z obowiązującą umową z operatorem Stadionu Gdańsk – będzie rozgrywać swoje domowe mecze ligowe oraz pucharowe na nowoczesnym obiekcie przy ul. Pokoleń Lechii Gdańsk 1, natomiast treningi drużyny prowadzonej przez trenera Piotra Stokowca będą nadal odbywać się na boiskach kompleksu sportowego przy ul. Traugutta 29, należących do Gdańskiego Ośrodka Sportu.

„Lechia Gdańsk to ponad 75 lat tradycji. Wiemy jak ważne miejsce w sercach wszystkich gdańszczanek i gdańszczan zajmuje nasza biało-zielona drużyna. Do tego działania promocyjne świadczone przez klub na rzecz miasta przynoszą wielokrotne zwroty medialne i doskonale wpisują się w politykę promocji Gdańska poprzez sport zakwalifikowany do najwyższej klasy rozgrywkowej. Mam nadzieję również, że sytuacja pandemiczna pozwoli szybko wrócić kibicom na stadion w Letnicy i wspierać Lechię w rozgrywkach Ekstraklasy” – spuentowała Aleksandra Dulkiewicz, Prezydent Miasta Gdańska.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Dodatki i akcesoria, które zwiększą efektywność pracy w domu
Dodatki i akcesoria, które zwiększą efektywność pracy w domu
Przydatne gadżety, bez których nie będziesz umiał sobie wyobrazić pracy w domu.
Rodzaje trofeów sportowych
Rodzaje trofeów sportowych
Zwieńczeniem każdych zawodów sportowych, zarówno tych na dużą skalę, jak i tych znacznie mniejszych, jest udekorowanie zwycięzców. Jakie jednak trofea wybrać dla najlepszych sportowców? Poznaj najpopularniejsze rodzaje trofeów sportowych.
Salesforce nowym partnerem technologicznym Legii Warszawa
Salesforce nowym partnerem technologicznym Legii Warszawa
Firma Salesforce została w tym miesiącu „Oficjalnym Partnerem Technologii Cyfrowych Legii Warszawa". „Nasza współpraca otworzy przed nami nowe możliwości i korzyści w budowaniu relacji z kibicami-konsumentami czy partnerami biznesowymi” - twierdzi Paweł Kokosza, Dyrektor Komercyjny Legii.
Ostatnie wpisy